Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

ZIOŁOWE TOSTY ŁUBINOWE (keto, LCHF, bez glutenu i laktozy, redukcja)

4.3/5 - (3 ocen)

Kolejna propozycja dla tych, którzy będąc na keto czy LCHF nie potrafią całkowicie zrezygnować z pieczywa. Tym razem są to pyszne i aromatyczne, ziołowe tosty łubinowe o chrupiącej skórce. Niskowęglowodanowe, bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Bazują na mące łubinowej oraz łupinach babki jajowatej, czyli bogatych źródłach białka oraz błonnika. Sprawdzą się w menu zarówno osób odżywiających się niskowęglowodanowo, jak i na dietach bez glutenu lub laktozy. Idealne dla tych na adaptacji do ketozy oraz w kolejnych etapach diety np. na redukcji. Wszystko jest tylko kwestią odpowiednich dodatków, które wpłyną na ostateczne makro całego posiłku. Polecam także moje inne przepisy na keto pieczywo np. keto bułki, keto bułki bez laktozy, tostowy chlebek kokosowy, chleb z patelni, razowy chleb bez pieczenia czy tosty serowe.

Składniki – ziołowe tosty łubinowe

Przygotowanie

Rozgrzać bardzo dobrze opiekacz/toster.

W tym czasie wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Konsystencja powinna dość gęsta i ława do formowania łyżką na płytce opiekacza. Trzeba kombinować z ilością mąki oraz łupin w zależności od wielkości jajka.

Płytki tostera wysmarować tłuszczem a następnie wyłożyć równomiernie ciasto , zamknąć opiekacz i zapiekać do zrumienienia. Czas zależy od mocy tostera, ale polecam dłużej je przytrzymać by skórka była bardziej chrupiąca. Osobiście formuję i polecam mniejszą a grubszą kromkę, którą następnie po upieczeniu można przekroić na pół jak bułkę.

Gotowe ziołowe tosty łubinowe można przekroić, posmarować masłem, serkiem, pastą, podawać z ulubionymi dodatkami lub zrobić z nich kanapki albo tosty np. z serem, boczkiem lub kiełbasą i ponownie zapiec w opiekaczu. Oczywiście wszystkie dodatki należy wliczyć do makro całego posiłku.

BTW całości: 88 g, 168 kcal, B 12 g, T 11 g, W 3 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.