Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

ZIELONA SHAKSHUKA (keto, LCHF, optymalna, paleo, bez glutenu i laktozy)

Zielona shakshuka to kolejny wariant tego znanego dania, jakim są jajka zapiekane w duszonych warzywach. Najpopularniejszy to chyba shakshuka w sosie pomidorowo-paprykowym, ale inne są równie smaczne i warto ich spróbować. Pyszna, aromatyczna i bardzo sycąca sprawdzi się idealnie na śniadanie, ale również na obiad czy kolację. Zielona shakshuka może być podawana z różnego rodzaju dodatkami jak boczek, kiełbaski czy sery np. feta. Tutaj dzielę się z Wami podstawowym przepisem z jajkami.

Składniki – zielona shakshuka

zielona shakshuka

Przygotowanie

Cebulę pokroić w drobną kostkę.

Na patelni rozgrzać oliwę.

Cebulę podsmażyć przez 2-3 minuty a gdy lekko się zeszkli dodaćwyciśnięty przez praskę czosnek.

Smażyć na średnim ogniu przez ok 5 minut mieszając od czasu do czasu.

Cukinię umyć i pokroić razem ze skórką w drobną kostkę lub wystrugać spiralizerem albo obieraczką w cienkie paski makaronowe.

Szpinak i cukinię wyłożyć na patelnię.

zielona shakshuka

Całość dusić przez kilka minut mieszając od czasu do czasu, a następnie doprawić do smaku solą, kminkiem, pieprzem oraz papryką.

Smażyć do momentu aż warzywa będą miękkie a następnie zrobić w nich dołki, w które należy wbić jajka. Smażyć na małym ogniu przez kilka minut do ścięcia białka. Patelnię można przykryć pokrywką co przyspieszy proces. Tylko należy pilnować długości smażenia jeśli lubicie półpłynne żółtka by nie wyszły na twardo.

Zielona shakshuka świetnie komponuje się także z duszonym jarmużem, kiełbaską czy serem feta. Ogranicza Was jak zawsze tylko Wasza wyobraźnia, preferencje smakowe oraz oczywiście makro. Polecam podawać z siekaną pietruszką, szczypiorkiem lub kolendrą.

Makro całości z w/w składników: 390 g, 495 kcal, B 27 g, T 38 g, W 9 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *