Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

TOSTY SEROWE (keto, LCHF, bez glutenu)

Kolejny pomysł na zamiennik pieczywa to tosty serowe, które powstały na bazie znanej Wam już pizzy serowej czy rolad w wersji z kurczakiem bądź mięsem mielonym. Tym razem coś co nie wymaga użycia piekarnika a do tego jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Smakują znakomicie zarówno na ciepło, jak i na zimno więc doskonale sprawdzą się także na wynos no do lunch boxa. Po pokrojeniu na mniejsze kawałki świetne również jako przekąska na stole podczas imprezy do rożnego rodzaju dipów.

tosty serowe

Składniki – tosty serowe (6 sztuk widocznych na zdjęciu):

Ser żółty zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Dodać całe jajka i majonez. Polecam domowy na bazie delikatnej oliwy z oliwek, żółtka oraz soku z cytryny (przepis). Można go też pominąć albo zastąpić gęstą tłustą śmietaną z dodatkiem ulubionych przypraw. Całość dokładnie wymieszać.

Masę wyłożyć na płytkach tostera. U mnie z tej ilości składników wychodzą 3 podwójne (po przekrojeniu powstają z każdego takie 2 trójkąty jak na foto).

Piec przez kilka minut w zależności od mocy tostera do momentu aż się zarumienią bądź dłużej jeśli lubicie bardziej przypieczone.

Tosty serowe sprawdzą się zarówno na ciepło, jak i na zimno w formie kanapek czy przystawek rożnego rodzaju dodatkami, sosami itp.

BTW całości bez dodatków: 315 g, 895 kal, B 62 g, T 71, W 3 g. Dzieląc n 6 trójkącików – 1 sztuka: 53 g, 149 kcal, B 10 g, T 12 g, W 0,5 g.

25 komentarzy

Elżunia

Nie spodziewałam się, że to będzie takie dobre! W dodatku ekspresowe, gdy ma się ochotę na tradycyjne pieczywo 🙂 Najlepsze z oregano 🙂

Odpowiedz
Monika

Dziękuję za przepis, wyszły pyszne. Ja dodaję też suszoną bazylię, oregano, majeranek. Super też z papryką lub pieczarkami chociaż to pewnie zmienia makro ale mam nadzieję, że nie za bardzo 🙂

Odpowiedz
Anna

Jajka surowe? A skąd dowiem się co oznaczają te symbole BTW, T … albo co i jak liczyć? W czwartek kończę post dr Dąbrowskiej i w pt. keto, ale nie ogarniam.

Odpowiedz
Ola

Jajka oczywiście surowe. Co do zapisu to B (białko_ T (łuszcz) W (węglowodany). Radzę najpierw solidnie przygotować się z wiedzy teoretycznej zanim przejdziesz na keto.

Odpowiedz
Ola

Na patelni nie próbowałam ale w piekarniku z przepisu na pizzę serową czy roladę można jeśli nie masz tostera czy gofrownicy.

Odpowiedz
Azarius

Co jest złego w mozzarelli w zalewie? Jest to najczęściej przeze mnie konsumowany ser i wielokrotnie mi polecany jako dobre źródło białka i tłuszczy. Czuję się skołowany

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *