Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SOS HOLENDERSKI (LCHF, keto, optymalny, ketogeniczny)

Sos holenderski sprawdzi się idealnie wśród osób na LCHF.  Przygotowanie zajmuje zaledwie 10 minut więc naprawdę warto stosować go w kuchni. Kremowy i subtelny, idealnie komponuje się z jajkami, rybami bądź warzywami np. szparagami 🙂

14915642_1127684350618232_8520980279844135917_n-2

 

Składniki:

  • 100 g masła
  • 4 żółtka
  • sok z 1/2 cytryny
  • sól
  • pieprz biały

Masło rozpuścić w rondelku pilnując by się nie przypaliło.

Żółtka ubić za pomocą miksera z sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

Powoli dodawać gorące masło cały czas miksując.

Sos powinien być lekki i puszysty o jasno żółtym kolorze i mieć konsystencję majonezu. Należy go podawać na bieżąco bez podgrzewania bo może się zmienić się w omlet 😉

 

 

 

Jeden Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *