Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SERNIK Z WOLNOWARU (keto, LCHF, bez glutenu i cukru)

Tym razem znany już Wam przepis na sernik wiedeński, ale w wersji nie pieczonej a… gotowanej bo jest to sernik z wolnowaru. Tak przygotowane ciasto jest nadal puszyste, delikatne i bardzo wilgotne a do tego dużo mniej opada w przeciwieństwie do tego z piekarnika. Tutaj wielkie podziękowania dla moich czytelników, którzy podzielili się swoim doświadczeniem i przetestowali pierwsi mój przepis w wolnowarze. Zdecydowanie teraz tylko tak będę przygotowywać ten sernik.

Sernik z wolnowaru

Składniki – sernik z wolnowaru:

Sernik z wolnowaru to w zasadzie dokładnie ten sam przepis co na sernik wiedeński, czyli najbardziej leniwy i najprostszy, gdzie wystarczy jedynie wszystkie składniki dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji.

Wolnowar wyłożyć papierem do pieczenia tak by wystawał z misy a następnie wylać masę serową.

Piec a raczej gotować przez 3 godziny na opcji hight.

Po upływie upływie czasu wolnowar wyłączyć i zostawić w nim ciasto do wystudzenia.

Następnie chłodne ciasto wyjąć z misy przytrzymując wystające brzegi papieru do pieczenia a następnie przełożyć na paterę lub talerz.

Gotowy sernik z wolnowaru można posypać słodzikiem w formie pudru lub przygotować polewę czekoladową tak jak tutaj u mnie. Może to być gorzka czekolada roztopiona w kąpieli wodnej albo domowa polewa na bazie masła/oleju kokosowego i kakao. Decydując się na polewę polecam także płatki migdałowe dla dekoracji.

Smacznego!

BTW całości bez polewy: 1960 g, 4349 kcal, B 275 g, T 336 g, W 44 g. W 100 g: 222 kcal, B 14 g, T 17 g, W 2 g.

4 komentarze

Anna

Sernik się udał, choć wyszedł mi za suchy jak dla mnie. Czy mogę zwiększyć ilość masła lub dodać olej kokosowy?

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *