Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SERNIK PIERNIKOWY (keto, LCHF, bez glutenu i cukru)

Oceń ten przepis

Sernik piernikowy to kolejna wersja 2w1 moich ulubionych świątecznych ciast czyli sernika i piernika. Wystarczy połączyć kruche ciasto z dodatkiem przyprawy korzennej z sernikiem z przepisu na seromak by powstał  przepyszny sernik piernikowy. Ciasto jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Do tego świetnie wygląda a co najważniejsze, pachnie i smakuje świętami.

Składniki – sernik piernikowy (blacha 25×36 cm):

Składniki na ciasto piernikowe:

Składniki na masę serową:

Przygotowanie – sernik piernikowy:

Wszystkie składniki na ciasto wymieszać dokładnie na gładką masę. Można użyć blendera lub miksera choć ja zagniatam ciasto ręcznie.

Blachę o wymiarach 25×36 cm wyłożyć papierem do pieczenia a następnie wylepić dno używając 2/3 ciasta piernikowego. Pozostałą część zostawić na kruszonkę.

Spód zapiekać przez 10 minut w temperaturze 170°C (góra-dół).

Do przygotowania masy serowej używam znanego już Wam przepisu na sernik wiedeński po lekkiej modyfikacji.

Wszystkie składniki masy serowej dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji. Nie polecam zbyt długiego miksowania by nie napowietrzyć masy za bardzo, ponieważ wtedy sernik lubi za mocno rosnąć, pękać i opadać podczas pieczenia.

Na zapieczony spód wylać gotową masę serową a na wierzchu pokruszyć pozostałą część ciasta piernikowego tworząc kruszonkę.

sernik piernikowy

Piec przez 60 minut w temperaturze 170°C (termoobieg). Jeśli wierzch jest zbyt przypieczony przełączyć grzałki tylko na dół (można połączyć z termoobiegiem).

Po upływie godziny ciasto powinno być już gotowe w zależności od piekarnika. Ewentualnie można sprawdzać patyczkiem i w razie potrzeby piec przez kolejne 10-15 minut.

Po upieczeniu sernik piernikowy zostawić w lekko uchylonym piekarniku do wystygnięcia  a następnie chłodzić w lodówce przez kilka godzin albo całą noc.

Sernik piernikowy można także posypać pudrem ze słodzika lub polać polewą czekoladową (szczególnie, gdy przypiecze się kruszonka i chcemy to zakamuflować)

Smacznego!

BTW całości bez słodzików: 2930 g, 7528 kcal, B 392 g, T 578 g, W 98 g. W 100 g: 257 kcal, B 13 g, T 20 g, W 3 g.




6 komentarzy

Jadwiga

Świetny przepis. Ciasto baaardzo dobre. Trochę za małą blaszkę wzięłam i piernik na spodzie trochę gruby ale ogólnie ciasto super. Dzięki za przepis Olu. Dobrych Świąt!!!

Odpowiedz
Małgorzata

Właśnie się piecze, na Sylwestra będzie w sam raz wraz z twoją wersją sałatki Gyros. Jeszcze raz dziękuję za twoje przepisy i życzę ci wiele inspiracji i wszystkiego najlepszego w najbliższym nowym roku.

Odpowiedz
konrad

halo halo, uwaga bo ta maka kokosowa ma 57g wegli w 100 gramach, musicie uwazac jaka kupujecie i ten sernik do ketogenicznych juz nie nalezy jak uzyjecie tej maki.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję .