Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SAŁATKA Z ORZECHAMI WŁOSKIMI (keto, LCHF, bez glutenu)

Sałatka z orzechami włoskimi to kolejne bezmięsne danie dla osób nie tylko na diecie LCHF. Pyszna, sycąca, bardzo łatwa i szybka w przygotowaniu. Skradła już niejedną imprezę w naszym domu! Fantastyczne połączenie smaków m.in.: orzechów, ogórków, cebuli i … jabłka! Tak, jabłka! Mimo, że nie jest to stricte keto owoc, ale można go wkomponować jako dodatek nawet w makro osób z mniejszą ilością węglowodanów. U nas sałatka z orzechami włoskimi sprawdza się zarówno na co dzień, jak i od święta i mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu.

Składniki – sałatka z orzechami włoskimi:

Przygotowanie:

Jajka ugotować na twardo, wystudzić, obrać i pokroić w kostkę.

Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Ogórki kiszone i obraną cebulę pokroić w kostkę.

Jabłko umyć, obrać i zetrzeć na tarce.

Przygotować sos dokładnie mieszając majonez z musztardą.

Wyłuskane orzechy włoskie zmielić w młynku lub blenderze o mocnych ostrzach.

Sałatka z orzechami włoskimi może być podawana w szklanej misce w formie warstw jak na zdjęciu albo wystarczy połączyć ze sobą wszystkie składniki i dokładnie wymieszać przyprawiając ewentualnie do smaku solą i pieprzem.

Jeśli zdecydujecie się na bardziej wizualną wersję z warstwami to polecam następującą kolejność licząc od dna miski: jajka, cebula, połowa sosu, jabłko, ser żółty, druga połowa sosu i na wierzchu orzechy.

BTW całości: 1520 g, 4111 kcal, B 116 g, T 375 g, W 74 g. W 100 g: 270 kcal, B 8 g, T 25 g, W 5 g.

Jeden Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *