Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SAŁATKA Z HALLOUMI, OWOCAMI I SOSEM ORZECHOWYM (keto, LCHF, redukcja)

5/5 - (1 ocen)

Sałatka z halloumi, owocami i sosem orzechowym to kolejny przykład na to ,że dieta ketogeniczna może być lekka, smaczna i przyjemna. Połączenie różnego rodzaju sałat, truskawek, borówek, grillowanego sera halloumi z sosem na bazie masła orzechowego, oliwy bądź oleju MCT oraz soku z cytryny daje fantastyczny efekt finalny. Szybka i bardzo łatwa w przygotowaniu sprawdzi się szczególnie u osób, które nie mają czasu na gotowanie. Sałatka idealna na śniadanie, kolację lub jako przekąska podczas rożnego rodzaju imprez. Nie tylko świetnie smakuje, ale i wygląda! Dobierając poszczególne składniki pod indywidualne makro sprawdzi się zarówno u osób na adaptacji jak i redukcji, dzięki zwiększeniu lub zmniejszeniu udziału białka, tłuszczu oraz węglowodanów. Jeśli lubicie ten rodzaj sera, to polecam Wam także przepis na halloumi w sosie paprykowym.

Składniki – sałatka z halloumi, owocami i sosem orzechowym

  • 70 g mixu sałat z rukolą, roszponką, szpinakiem
  • 120 g sera halloumi
  • 100 g truskawek
  • 50 g borówek

Składniki na sos

Umytą i odsączoną sałatę, rukolę, roszponkę, szpinak rozłożyć na talerzu.

Ser halloumi pokroić w cienkie plastry.

Następnie na patelni grillowej lub beztłuszczowej podsmażyć z obu stron ser, do momentu aż się zarumieni. Przestudzony ser wyłożyć na sałatkę.

Umyć i osuszyć owoce. Następnie truskawki pokroić na mniejsze kawałki np. w plasterki lub ćwiartki.

Na koniec w osobnym naczyniu np. małym słoiczku z zakrętką wymieszać wszystkie składniki na sos do uzyskania jednolitej konsystencji.

Tak przygotowanym sosem polać sałatkę.

BTW całości: 375 g, 688 kcal, B 30 g, T 55 g, W 16 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.