Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SAŁATKA ŚLEDZIOWA Z BURAKIEM (keto, LCHF, redukcja)

4.7/5 - (6 ocen)

Fantastyczna sałatka śledziowa z burakiem (Tak burakiem na keto! Całe 100 g buraka = 7 g cukru!)! Niesamowicie pyszna i niewątpliwie efektowna wizualnie przekąska. Doskonała świąteczna potrawa na wigilijny stół bądź inne uroczystości, ale i na co dzień. Połączenie śledzi z burakiem, ogórkiem, serem, jajkami i sosem majonezowym sprawdza się znakomicie. Niewątpliwie warto przygotować ją kilka dni przed podaniem, aby smaki mogły się dobrze przegryźć. A jeśli podobnie jak ja lubicie śledzie to z pewnością spodobają Wam się także inne moje przepisy: śledzie pod tłustą pierzynkąśledzie po kaszubskuśledzie curryśledzie w porachśledzie korzenneśledzie w czerwonej kapuścieśledzie faszerowane kapustą kiszonąkolorowe śledzie z papryką.

Składniki – sałatka śledziowa z burakiem

Przygotowanie

Śledzie opłukać a następnie włożyć do miski, zalać zimna wodą i zostawić najlepiej na cała noc.

Wymoczone płaty śledziowe wyjąć z wody, osuszyć i pokroić na mniejsze kawałki.

Następnie jajka ugotować na twardo, obrać i drobno pokroić.

Cebulę obrać i drobno pokroić.

Buraka ugotować w osolonej wodzie, wystudzić a następnie zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Ogórki odsączyć z wody i pokroić w kostkę a szczypiorek poszatkować.

Ser żółty zetrzeć na tarce jarzynowej.

Majonez dokładnie wymieszać z jogurtem.

Następnie wszystkie składniki ułożyć warstwami w misce wg kolejności: śledzie, cebula, ogórek, jajka, sól, pieprz, sos majonezowy, ser, burak i szczypiorek. Jeśli nie zależy nam na efekcie wizualnym, to można także wszystko dokładnie wymieszać.

Tak przygotowana sałatka śledziowa z burakiem najlepiej smakuje schłodzona przez kilka dni w lodówce by przegryzły się smaki składników.

BTW całości: 870 g, 1432 kcal, B 100 g, T 106 g, W 16 g.

Dzieląc na 4 równe porcje, w jednej porcji: 358 kcal, B 25 g, T 26 g, W 4 g.

Dzieląc na 3 równe porcje, w jednej porcji: 477 kcal, B 33 g, T 35 g, W 5 g.

3 komentarze

Beata

pięknie dziękuję za ratowanie moich pierwszych świąt w myśleniu o zdrowiu metabolicznym – wszystko czytam z zaciekawieniem i od razu myślę, że zrobię! ale tyle tego dobrego, że nie wiem czy…. zmieszczę w sobie 🙂 zjem! na pewno!

Odpowiedz
Ola

Wybierz tylko ulubione, a i zostaw sobie coś na inne okazje bo to nie tylko pomysły stricte na święta 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *