Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

SAŁATKA BROKUŁOWA Z TUŃCZYKIEM (keto, LCHF, bez glutenu, redukcja)

4/5 - (9 ocen)

Pyszna i pożywna sałatka brokułowa z tuńczykiem to bardzo prosty i szybki do przygotowania posiłek, który gości w moim jadłospisie redukcyjnym. Jest nie tylko smaczna i sycąca, ale też pięknie wygląda, dlatego sprawdza się w codziennym menu oraz podczas różnego rodzaju uroczystości. Znakomite połączenie delikatnego brokuła, jajka oraz tuńczyka z ostrą cebulą i domowym sosem musztardowo-czosnkowym. Ze względu na wyższą pulę białka idealna na redukcji a po dodaniu i doliczeniu dodatkowej porcji tłuszczu także na adaptacji.

Składniki – sałatka brokułowa z tuńczykiem

  • 250 g surowego brokułu (same różyczki)
  • 180 g tuńczyka w zalewie lub sosie własnym (waga po odsączeniu)
  • 2 jajka
  • 50 g cebuli czerwonej
  • 15 g pestek dyni

Sos musztardowo-czosnkowy:

Przygotowanie

Brokuła podzielić na mniejsze różyczki i ugotować w osolonej wodzie do miękkości. Należy uważać by go za bardzo nie rozgotować.

W tym czasie ugotować na twardo jajka (10 minut), przelać zimną wodą i przestudzić.

Tuńczyka odcedzić na sitku z zalewy i lekko rozdrobnić.

Ugotowanego brokuła odcedzić i wystudzić.

Czerwoną cebulę obrać i drobno posiekać.

Jajka obrać ze skorupki i pokroić w półplasterki lub kostkę.

Przygotować sos musztardowo-czosnkowy, mieszając obrany i wyciśnięty czosnek z pozostałymi składnikami.

W misce ułożyć wszystkie składniki: brokuły, jajka, tuńczyka i cebulę. Wierzch sałatki polać sosem a następnie posypać pestkami dyni lub/i orzechami. Niewątpliwie przy wszelkich modyfikacjach składu należy pamiętać o ich wliczeniu w makro, ponieważ stanowią dodatkowe źródło kalorii oraz mikro- i makroelementów.

Sałatkę można podawać jako warstwową lub wymieszać z sosem by dobrze przegryzły się smaki.

Jeśli szukacie innych przekąsek na różnego rodzaju okazje zapraszam po przepisy np. sałatkę gyros, cheesburgerową lub brokułową z kurczakiem.

Smacznego!

BTW całości z w/w składników: 780 g, 976 kcal, B 75 g, T 63 g, W 28 g. W 100 g surowych składników (nie uwzględniając obróbki termicznej): 125 kcal, B 10 g, T 8 g, W4 g.

Dzieląc całość na dwie równe porcje, 1 porcja: 488 kcal, B 38 g, T 32 g, W 14 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.