Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

RYBA PO GRECKU (keto, LCHF, bez glutenu i nabiału)

4.5/5 - (10 ocen)

Ryba po grecku to klasyka na świątecznych stołach, imprezach i spotkaniach. Soczysta ryba w duszonych warzywach doskonale sprawdzi się także jako pyszny i sycący obiad na co dzień. W mojej keto wersji tego dania całkowicie rezygnuję z panierki. Rybę jedynie przyprawiam i podsmażam lub – w bardziej leniwej wersji – zapiekam w uprzednio uduszonych warzywach. Rybę po grecku można podawać na ciepło lub zimno. Danie polecam przygotować 2-3 dni wcześniej by smaki dobrze się przegryzły. Więcej przepisów na keto potrawy wigilijne i świąteczne znajdziecie tutaj.

Składniki- ryba po grecku

Przygotowanie

Ryby bardzo dokładnie osuszyć papierowymi ręcznikami. Pokroić na kawałki, skropić sokiem z cytryny, posypać solą oraz pieprzem i odstawić..

Marchewkę, pietruszkę i selera obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Cukinię umyć i bez obierania także zetrzeć na tarce.

Pora umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym, przekroić wzdłuż a następnie pokroić na plasterki.

Cebulę obrać i pokroić w piórka a następnie wraz z porem zeszklić na rozgrzanym tłuszczu.

Na patelnię dodać pozostałe warzywa, dodać gorącą wodę, sól, pieprz, paprykę, oregano, liście laurowe i ziele angielskie.

Całość dusić na małym ogniu z lekko uchyloną pokrywką do miękkości, mieszając od czasu do czasu. Na koniec dodać passatę pomidorową wymieszać, doprawiając do smaku.

W czasie gdy warzywa się gotują na pozostałej części tłuszczu można usmażyć rybę lub piec ją w piekarniku nagrzanym do 180° C przez 15 minut.

Połowę gorących warzyw wyłożyć na dnie naczynia. Na nich ułożyć usmażoną lub upieczoną rybę i przykryć resztą warzyw.

Można też surową rybę wyłożyć na części warzyw i przykryć pozostałą, a następnie całość zapiekać pod przykryciem w 180° C przez 30 minut.

Gotowe danie podawać na gorąco lub wystudzić, przykryć i schłodzić w lodówce. W mojej opinii potrawę najlepiej przygotować z wyprzedzeniem, aby nabrała smaku.

Ryba po grecku doskonale smakuje zarówno na zimno, jak i na ciepło odgrzewana.

BTW całości: 1550 g, 1740 kcal, B 100 g. T 124 g, W 48 g.

Dzieląc na 4 równe części, w jednej porcji: 435 kcal, B 25 g, T 31 g, W 12 g.

Jeden Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.