Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

PSTRĄG Z GRILLA Z MASŁEM CZOSNKOWO-ZIOŁOWYM (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)

Pstrąg z grilla z masłem czosnkowo-ziołowym to znakomita propozycja dla amatorów ryb oraz zdrowego stylu życia. Pamiętajmy, że ryby są źródłem łatwo przyswajalnego i wysokowartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Poza walorami zdrowotnymi oczywiście wyśmienicie smakują. I tak pstrąg z grilla z masłem czosnkowo-ziołowym to jedno z moich ulubionych dań, które przyrządza się w zaledwie kilka minut. Świeży opiekany w całości pstrąg faszerowany esencjonalnymi ziołami, czosnkiem i cytryną dają w efekcie pyszne, delikatne i aromatyczne mięso ryby.

Składniki – pstrąg z grilla z masłem czosnkowo-ziołowym:

Przygotowanie:

Wypatroszonego pstrąga umyć i osuszyć ręcznikiem papierowym. Następnie wewnątrz oraz na zewnątrz skropić cytryną, natrzeć solą i oprószyć pieprzem. Odstawić do lodówki na min. 2 godziny.

Pstrąg z grilla z masłem czosnkowo-ziołowym

Miękkie masło rozgnieść widelcem, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekaną pietruszkę, koperek i tymianek. Całość wymieszać i doprawić do smaku.

W miejscu rozcięcia umieścić plastry cytryny, masło oraz kilka gałązek koperku, pietruszki i tymianku. Tak nafaszerowanego pstrąga spryskać z wierzchu oliwą.

Rybę polecam przygotowywać kilka godzin wcześniej, aby przed grillowaniem w lodówce przeszła aromatem ziół i przypraw.

Pstrąg z grilla z masłem czosnkowo-ziołowym

My korzystamy z grilla gazowego Broil King i z jego użyciem jest ten przepis. Grilla należy rozgrzać do temperatury 200°C a następnie ustawić palniki na medium-low. My używamy specjalnego koszyczka do grillowania ryb, dzięki czemu odwracanie ryby na drugą stronę jest dużo łatwiejsze i mamy pewność, że się ona nie rozpadnie. Jeśli układacie rybę bezpośrednio na ruszcie to pamiętajcie i o jego posmarowaniu oliwą.

Pstrąga należy grillować przez 20 minut, czyli po 10 minut z każdej strony. Oczywiście czas pieczenia zależy od wagi i wielkości ryby a także temperatury, dlatego warto używać termometru, który powinien wskazywać 63°C. Dzięki temu mamy pewność, że pstrąg jest gotowy i wilgotny a nie wysuszony zbyt długim pieczeniem.

Pstrąg z grilla z masłem czosnkowo-ziołowym

Pstrąga z grilla z masłem czosnkowy-ziołowym polecam serwować z mixem sałat oraz świeżymi, grillowanymi lub gotowanymi warzywami.

A tutaj przypominam przepis na równie pysznego pstrąga w rozmarynie, którego przygotujecie w piekarniku.

Makro całości (bez cytryny i surówki z warzyw): 370 g, 867 kcal, B 56 g, T 69 g, W 6 g. W 100 g: 234 kcal, B 15 g, T 19 g, W 2 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *