Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

PLACKI Z CUKINII I SERA MOZZARELLA (keto, LCHF, redukcja)

2.7/5 - (8 ocen)

Placki z cukinii i sera mozzarella są bardzo łatwe i szybkie do przygotowania, a do tego fantastycznie smakują. Doskonale zastąpią tradycyjne placki ziemniaczane, jeśli za takimi tęsknicie na keto. Są bardzo odżywcze i sycące a w zależności od użytych dodatków bardzo uniwersalne pod kątem preferencji smakowych oraz dietetycznie. Niewątpliwie sprawdzą się zarówno na adaptacji, jak i redukcji czy stabilizacji wagi. Natomiast dla osób unikających nabiału polecam przepis na placki z cukinii bez mąki.

Składniki – placki z cukinii i sera mozzarella

Dodatki:

  • 40 g jogurtu naturalnego skyr
  • koperek

Przygotowanie

Cukinię umyć, poodcinać końce a następnie bez obierania zetrzeć na grubych oczkach tarki lub robota kuchennego.

Wyłożyć na sitko, posolić i odstawić na 15-20 minut.

Cukinię odcisnąć z nadmiaru wody. Można użyć również ręczników papierowych. Im mniej wody, tym lepiej.

Czosnek obrać, przecisnąć przez praskę a cebulę zetrzeć na tarce o najmniejszych oczkach.

Koperek drobno posiekać.

Ser mozzarella zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Wszystkie warzywa i ser połączyć, dodać jajka i przyprawy a następnie dokładnie wymieszać.

Smażyć małe i płaskie placuszki na dobrze rozgrzanym tłuszczu, tak by łatwo było je obracać na drugą stronę.

BTW całości z w/w dodatkami w postaci jogurtu skyr: 345 g, 489 kcal, B 27 g, T 37 g, W 11 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.