Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

PIZZA SEROWA (keto, LCHF, bez glutenu)

Czy wiecie, że 9 lutego jest Międzynarodowy Dzień Pizzy? Zatem przed Wami kolejny przepis na pizzę w wersji LCHF. Tym razem jest to pizza serowa bez jakiejkolwiek mąki. Idealna dla tych, którzy nie lubią warzywnych „ciast” oraz posmaku łupin babki czy kokosa. Bazę stanowi mega proste ciasto, którego używam w znanej Wam już i bardzo popularnej roladzie serowej z mięsem mielonym bądź z kurczakiem i pieczarkami.


Składniki – pizza serowa:

Składniki na „ciasto”:

  • 4 jajka
  • 30 g (2 łyżki) majonezu dobrej jakości lub gęstej tłustej śmietany z dodatkiem przypraw (u mnie majonez)
  • 350 g dobrej jakości żółtego sera lub mozzarella w kostce lub tartego – nie tego w zalewie (patrz na skład)

Wybrane przykładowe dodatki:

Ser żółty zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Dodać całe jajka i majonez, który można pominąć albo zastąpić gęstą tłustą śmietaną z dodatkiem ulubionych przypraw. Całość dokładnie wymieszać.

Masę wyjąć na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec ok 20 minut w temperaturze 180 °C.

Na gotowym spodzie ułożyć ulubione dodatki. U mnie jest to tutaj sos pomidorowy (przecier pomidorowy + bazylia + sól + pieprz), ser mozzarella, chorizo i salami oraz papryka. Całość oprószona ziołami prowansalskimi, oregano i bazylią.

Gotową pizzę piec przez kolejne 5-10 minut do momentu roztopienia się sera.

Najlepiej kroić na kawałki, gdy pizza serowa jest chwilkę przestudzona – ok 3 minut.

Pizza serowa świetnie komponuje się także z innymi dodatkami jak pieczarki, boczek, szynka, oliwki oraz sosami np. czosnkowym, BBQ czy pomidorowym. U mnie zawsze jest serwowana z zieleniną czyli rukolą, roszponką i bazylią.

Smacznego!

BTW samego spodu pizzy:620 g, 1755 kcal, B 122 g, T 138 g, W 5 g. W 100g: 283 kcal, B 20 g, T 22 g, W 1 g.

BTW pizzy z wymienionymi składnikami bez zieleniny: 1090 g, 2921 kcal, B 191 g, T 228 g, W 19 g. W 100 g: 268 kcal, B 18 g, T 21 g, 2 g.

A tutaj pomysły na inne pizze LCHF: z kalafiora, z cukinii, serowo-kokosowąketo pizzę z mąką migdałową (tu już niestety obróbka orzechów) oraz mini pizze z cukinii.



40 komentarzy

Hubert

Fantastyczna jest … zjadłem tylko jeden kawałek bo resztę wcięły dzieciaki i żona.

Odpowiedz
Paweł

Witam blog petarda przepisy super kawał porządnej pracy . Mam pytanie jak wyliczać makro mięsa? każdy kawałek ma inną ilość tłuszczu oraz czy liczyć przed czy po np usmażeniu? Czy tłuszcz na którym smażysz też wliczasz w makro? Serdecznie pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Dziękuję za miłe słowa 🙂 Co do mięsa to najlepiej liczyć makro i wagę przed obróbką wraz z dodatkiem tłuszczu jakiego uzwasz do smażenia i wszystko wliczać w bilans. Każdy kawałek jest inny więc polecam przyjąć albo średnią albo w tabelach odpowiednie makro dopasowując do swojego (mniej lub więcej tłuszczu).

Odpowiedz
Gienio

Robiłem dzisiaj pierwszy raz… NIE JADŁEM LEPSZEJ PIZZYY !!!! Jaka ona była pyszna o Matko xD!!!!

Odpowiedz
Marcin

Nie miałem pojęcia że Dieta Keto może być taka smaczna Ta pizza pozamiatała Moja córka się zajadała

Odpowiedz
Agnieszka

Po prostu niebo w gębie – lepszej nie jadłam a znajomi zdumieni że nie ma tam ciasta tylko sam ser.
Twoje przepisy są fantastyczne i bardzo proste – czego brakuje u innych.

Odpowiedz
Jola

Dziękuję Olu za to, że jesteś 😉 super są Twoje przepisy.
Dziś zrobiłam pizze, jest super! Na szczęście tak sycaca, że za dużo nie da się zjeść 🙂

Odpowiedz
Sylwia

Hej Olu,
Uwielbiam twoje przepisy, a ten najlepszy 🙂
Tylko mam pytanie. Czy próbowałaś mrozić tą gotową pizzę?
Chcę upiec więcej, ale właśnie na zapas 🙂

Odpowiedz
Ola

Cieszę się, że tak smakują moje przepisy 🙂 Niestety nigdy nie próbowałam mrozić ciasta wiec ciężko mi powiedzieć.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *