Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

MUFFINKI JAJECZNE Z TUŃCZYKIEM (keto, LCHF, bez glutenu, redukcja)

5/5 - (5 ocen)

Jajka to niezwykle pożywne śniadanie idealne na rozpoczęcie dnia. Jem je pod każdą postacią i pokazuję Wam różne – mniej i bardziej skomplikowane – inspiracje: jajecznicę, jajka faszerowane na wiele sposobów, shakshuki, omlety, frittaty, pastę jajeczną, jajko w koszulce, jajko w chmurce, jajko na miękko itp. Tym razem podrzucam przepis na ekspresowe muffinki jajeczne z tuńczykiem, które w zależności od dodatków mogą znaleźć się w menu zarówno osób na adaptacji, jak i redukcji czy stabilizacji wagi. Doskonale smakują zarówno, na ciepło, jak i na zimno np. na wynos w podróży czy jako lunch do pracy.

Składniki – muffinki jajeczne z tuńczykiem (8 małych foremek)

Przygotowanie

Cebulę i wydrążoną paprykę pokroić w kostkę.

Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Szczypiorek i/lub natkę pietruszki drobno posiekać.

Tuńczyka wyjąć na sitko i odsączyć z wody.

Jaja ze śmietaną wymieszać i doprawić przyprawami.

Następnie dodać tuńczyka, paprykę, ser i posiekaną zieleninę. Całość dokładnie wymieszać.

Gotową masą napełnić małe foremki do muffinek a następnie zapiekać ok 25 minut w temperaturze 180° C (góra-dół).

Gotowe muffinki znakomicie smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno. Ponadto można je przechowywać kilka 3-4 dni w lodówce a także odgrzewać.

W zależności od makro i zapotrzebowania kalorycznego należy ustalić indywidualną wielkość porcji oraz dodatki np. w postaci mixu sałat, szpinaku, rukoli, dodatkowych warzyw, a żeby podbić tłuszcz orzechów, pestek dyni, oliwek, dipów,  oliwy z oliwek extra virginoleju MCT i innych olejów zimnotłoczonych.

BTW całości z w/w składników: 460 g, 598 kcal, B 56 g, T 38 g, W 7 g. Dzieląc na 8 równych porcji w 1 szt.: 74 kcal, B 7 g, T 3 g, W 1 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.