Witaj na moim blogu!

ŁOSOŚ PIECZONY ZE SZPINAKIEM I SEREM (keto, redukcja, MAD)

5/5 - (8 ocen)

Łosoś pieczony ze szpinakiem i serem to bardzo szybkie i łatwe do przygotowanie danie. Pyszny, aromatyczny, lekki a zarazem sycący! Nie wymaga żadnej dodatkowej obróbki termicznej poza wstawieniem do piekarnika. Wyższa zawartość białka pozwala umieścić tę potrawę w menu redukcyjnym. Natomiast po podbiciu odpowiednimi dodatkami puli tłuszczu i/lub węglowodanów można śmiało serwować go także na innych etapach diety ketogenicznej. Danie jest bardzo uniwersalne i stanowi także świetny pomysł na rodzinny obiad z tradycyjnymi dodatkami na przykład z ziemniakami, kaszą czy ryżem. Polecam również moje inne przepisy na łososia.

Składniki – łosoś pieczony ze szpinakiem i serem

Przygotowanie

Rybę umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić na mniejsze kawałki.

Następnie łososia z obu stron oprószyć solą i pieprzem.

Przyprawione filety ułożyć skórą do dołu w naczyniu żaroodpornym.

Szpinak umyć odsączyć, osuszyć i posztakować.

Czosnek obrać i wycisnąć przez praskę.

W kolejnym korku wymieszać poszatkowany szpinak, czosnek, jogurt i przyprawy: sól, pieprz i gałkę muszkatołową.

Tak przygotowany szpinak wyłożyć na rybę a następnie posypać startą mozzarellą.

Naczynie wstawić do piekarnika nagrzanego na 180⁰C termoobieg i piec przez 25-30 minut, obserwując by ser lekko się zarumienił, ale nie spalił.

Gotowego łososia podawać z mixem sałat lub innymi warzywami, wliczając oczywiście wszelkie dodatki w makro posiłku.

BTW całości bez dodatków: 1099 g, 2226 kcal, B 185 g, T 158 g, W 15 g.

Dzieląc na 5 równych porcji, w jednej: 445 kcal, B 37 g, T 32 g, W 3 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *