Witaj na moim blogu!

KOTLETY MIELONE Z BROKUŁAMI I SEREM (keto, redukcja)

4.5/5 - (15 ocen)

Kotlety mielone z brokułami i serem to kolejna znakomita alternatywa dla mojego popularnego i uwielbianego przez Was przepisu na klasyczne soczyste kotlety mielone. Użyte mięso w połączeniu z brokułem nabiera niepowtarzalnego smaku a kotlety są miękkie i soczyste. Ponadto jest to danie, które sprawdzi się nie tylko na keto, ale także w innych modelach odżywiania z węglowodanowymi dodatkami. Kotlety te z łatwością można wkomponować w jadłospis na redukcji. Natomiast po podbiciu puli tłuszczów – np. w postaci oliwy, oliwek, orzechów, pestek, sosów itp. – także na adaptacji. Zapewne polubicie je także za to, że są bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu oraz można zrobić je na zapas. Oznacza to oszczędność czasu, co dla wielu osób stanowi bardzo ważny atut.

Składniki – kotlety mielone z brokułami i serem

Przygotowanie

Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.

Czosnek obrać i wycisnąć przez praskę

Do mięsa dodać jajka, cebulę i czosnek. Doprawić solą i pieprzem. Następnie wyrabiać ugniatając masę dłonią tak aby wszystkie składniki dobrze się wymieszały.

Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Brokuły oczyścić z liści i odciąć grube łodygi, zostawiając tylko różyczki. U mnie z dwóch sztuk po 500 g zostało 350 g różyczek.

Do mięsa dodać brokuły oraz ser i ponownie wyrabiać dłońmi do połączenia składników.

Następnie uformować średniej wielkości kotlety. Polecam zważyć całe mięso z dodatkami by wiedzieć jaką wagę powinna mieć każda sztuka.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, a następnie ułożyć kotlety. Każdy z nich posmarować oliwą.

Mięso piec przez 15 minut w temperaturze 220°C, a następnie odwrócić kotlety na druga stronę i dalej zapiekać przez 10-15 minut.

Kotlety podawać z ulubionymi dodatkami, wliczając je i dostosowując do indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego oraz makro.

Miłośnikom mielonych polecam także kotlety z pieczarkami lub z wątróbką i pieczarkami.

BTW całości: 1850 g, 3439 kcal, B 264 g, T 251 g, W 30 g.

Dzieląc na 10 równych porcji, w jednej: 344 kcal, B 26 g, T 25 g, W 3 g.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *