Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

KETO PIEROGI BAMBUSOWE Z KAPUSTĄ (LCHF, bez glutenu)

4.6/5 - (35 ocen)

Przepis na keto pierogi bambusowe z kapustą i grzybami, które z powodzeniem zastępują te pszenne a są zdecydowanie łatwiejsze do wykonania niż te z mąki migdałowej. Inspirowany przepisami z Internetu m.in. Heksa Warzy. Doskonale sprawdzą się w menu osób na diecie niskowęglowodanowej lub bezglutenowej. Tradycyjne danie wigilijne, którego nie może zabraknąć na świątecznym stole, ale i propozycja na codzienny obiad jeśli oczywiście lubicie lepić i jeść pierogi. W mojej opinii najlepiej smakują podsmażone. Można je także polać usmażoną cebulką, oczywiście wliczając wszelkie dodatki w makro.

Składniki – keto pierogi bambusowe z kapustą (15 sztuk)

Ciasto

Farsz

Przygotowanie – keto pierogi bambusowe z kapustą

Farsz

Grzyby moczyć w wodzie przez całą noc. Rano gotować je przez ok. 5-10 minut w wodzie, w której się moczyły. Odcedzić i odcisnąć, zachowując wywar.

Wywar z grzybów dodać do kapusty kiszonej i gotować do miękkości. Następnie odcedzić i wystudzić. Jeśli jest zbyt kwaśna, przepłukać letnią wodą.

Cebulę posiekać i zeszklić na maśle do miękkości.

Odciśnięte grzyby drobno pokroić lub zmielić. Wszystkie składniki zmieszać doprawiając solą i pieprzem do smaku.

Można także użyć gotowego bigosu wegetariańskiego podgrzewając go z dodatkiem tłuszczu oraz przyprawiając.

Ciasto

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować a następnie zanim ciasto zgęstnieje wyjąć z misy na oprószoną mąką bambusową stolnicy. Ciasto zagniatać aż uzyska elastyczną formę i nie będzie się przyklejało do rąk. W razie potrzeby dodać odrobinę mąki bambusowej.

Na stolnicę wysypać trochę mąki. Obok postawić farsz, coś do wykrawania pierogów (u mnie kubek) i wałek. Z ciasta uformować kulę i przystąpić do wałkowania. Ciasto jest delikatne i nie powinno być zbyt cienkie, ale też niech nie będzie za grube.

Gdy ciasto jest już rozwałkowane należy wyciąć kółka. W zależności do wielkości wykrojnika oraz grubości ciasta, otrzymamy inną ilość pierogów. U mnie wyszło 15 sztuk widocznych na zdjęciach.

Każdy placek rozłożyć na dłoni. Na środek nałożyć odrobinę farszu. W zależności do wielkości pieroga będzie to pół lub jedna łyżeczka farszu.

Pierożki należy składać na pół i sklejać bok (brzegi muszą być suche, wiec nie wolno ich zabrudzić farszem). Można użyć gotowej maszynki, ale u mnie próby skończyły się fiaskiem, ponieważ ciasto jest delikatne. Dodatkowo na brzegach można delikatnie odbić worek widelcem, uważając by nie przedziurawić ciasta.

keto pierogi bambusowe z kapustą i grzybami
Pierogi należy gotować od momentu wypłynięcia na wierzch przez 3-4 minuty na średnim ogniu a następnie delikatnie wyłowić łyżką cedzakową i odłożyć na talerz.
keto pierogi bambusowe z kapustą i grzybami
Przestudzone pierogi polecam podsmażyć na rozgrzanym tłuszczu, wliczając go dodatkowo do makro posiłku. Można je także polać usmażoną cebulką, którą również należy dodać do bilansu.
keto pierogi bambusowe z kapustą i grzybami
Keto pierogi bambusowe doskonale smakują z równego rodzaju farszem np. z mięsem, mięsem i kapustą, a’la ruskie (bez ziemniaków), ze szpinakiem itp.

BTW całości z w/w składników bez dodatków: 370 g, 459 kcal, B 21 g, T 31 g, W 7 g.

Przygotowując 15 sztuk pierogów z w/w składników, w jednym: 31 kcal, B 1 g, T 2 g, W 0,5 g.

7 komentarzy

Magda

Dziękuję za odpowiedź ❤️ bo właśnie mam błonnik więc bardzo się cieszę że będę mogła zrobić te pierożki ☺️

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *