Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

KETO NACHOSY SEROWO-ŁUBINOWE (keto, bez glutenu, redukcja)

4.6/5 - (18 ocen)

Keto nachosy serowo-łubinowe to idealna propozycja dla tych, którzy szukają niskowęglowodanowej i bezglutenowej przekąski do pochrupania. Zdecydowanie idealna struktura i konsystencja ciasta sprawią, że pokochacie ten przepis! W zależności od użytych przypraw można stworzyć wiele wariantów smakowych. Niewątpliwie sprawdzą się tu różnego rodzaju zioła, kminek, czosnek granulowany, papryka, płatki chili itp. Także rodzaj ewentualnych dipów i sosów pozwala dopasować to danie zarówno do preferencji smakowych, jak i do celu i etapu diety. Jak zawsze ogranicza Was tylko wyobraźnia oraz makro!

Składniki – keto nachosy serowo-łubinowe (25-30 sztuk)

Przygotowanie

W pierwszym kroku ser mozzarella zetrzeć na tarce o grubych oczkach, a następnie rozpuścić z dodatkiem mascarpone w gorącej kąpieli (miska wstawiona w garnek z gorącą wodą) lub w kuchence mikrofalowej przez ok, 1,5 min.

Do rozpuszczonych serów dodać jajko i dokładnie wymieszać.

Następnie do masy dosypać pozostałe składniki i wyrobić ciasto ręką do połączenia. Można także dla ułatwienia użyć torebki foliowej i przez nią zagniatać ciasto.

Ciasto podzielić na 4 porcje i przystąpić do wałkowania. Można je także najpierw schłodzić przez 1-2 godziny w lodówce.

Jeśli ciasto jest klejące, ułatwienia można umieścić je między dwoma arkuszami papieru i wałkować każdy do uzyskania bardzo cienkiego ok. 2-3 mm placka.

nachosy serowo-łubinowe

Każdy placek pokroić nożem na mniejsze kawałki tak, by powstały trójkąty. Można także upiec duże placki i pokroić je dopiero po upieczeniu, ale wtedy istnieje ryzyko pokruszenia przy krojeniu.

Ciasto ułożyć na wyłożonej papierem blaszce. Można dodatkowo delikatnie oprószyć je przyprawami.

Następnie nachosy wstawić do piekarnika nagrzanego na 180⁰C góra-dół i piec przez ok. 25 minut, obserwując by ciasto nie przypaliło się za bardzo, ale było mocno złociste.

Gotowe nachosy wystudzić i zostawić do całkowitego stwardnienia.

Jako dodatki do nachosów polecam różnego rodzaju dipy i sosy: czosnkowy, hamburgerowy, guacamole, ajwar, pesto itp. Oczywiście należy wliczyć je do makro całego posiłku.

BTW całości z w/w składników: 349 g, 956 kcal, B 74 g, T 63 g, W 10 g.

Dzieląc na 30 równych porcji, w jednej: 32 kcal, B 2 g, T 2 g, W 0 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *