Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

KETO GOFRY KOKOSOWE (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, laktozy i cukru)

Dla większości osób zmieniających dietę i chcących odżywiać się zdrowo dużym problemem jest brak różnego rodzaju smakołyków. Na szczęście macie mnie a ja nie pozwolę, żebyście musieli z nich rezygnować 😉 Tradycyjne gofry odpadają, ale wystarczy kilka modyfikacji i odrobina fantazji żeby można było objadać się nimi nawet na redukcji! Wypróbujcie mój przepis, udostępnijcie dalej aby dotarły do innych 😉

Składniki na 6 sztuk:

Do miski wbić jajka oraz rozpuszczony olej kokosowy. Całość dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej i puszystej konsystencji.

Dodać sól, wanilię, cynamon, proszek do pieczenia oraz mąkę kokosową. Wszystko ponownie zmiksować na gładko.

Gotowe ciasto odstawić na 5 minut aby mąka wciągnęła płyn a ciasto nabrało odpowiedniej konsystencji.

Rozgrzaną gofrownicę nasmarować odrobiną oleju kokosowego a następnie wlewać gotowe ciasto.

Długość pieczenia zależy od mocy gofrownicy i Waszych preferencji 😉 My lubimy lekko rumiane.

 

Gotowe gofry podawać z bitą śmietaną, masłem orzechowym, sosem czekoladowym na bazie gorzkiej czekolady, leju kokosowego lub MCT, dżemem bez cukru lub orzechami. Jak zawsze ogranicza Was tylko makro i Wasza wyobraźnia 😉 Polecam również wersje wytrawne z jajkiem, boczkiem, kiełbasą chorizo.

Smacznego! 🙂

BTW samych gofrów bez dodatków i słodzików: 450 g, 1013 kcal, B 52 g, T 80 g, W 11 g. W 100 g: 225 kcal, B 12 g, T 18 g, W 2 g.

 

 

39 komentarzy

MM

Moje ciasto w ogóle nie stworzyło gładkiej konsystencji. Tak jakby składniki się nie połączyły

Odpowiedz
Ola

Ciężko w gofrach kokosowych zastąpić czymś mąkę kokosową 😉 Poza tym to jedyna mąka niskowęglowodanowa, którą można poddawać obróbce termicznej.

Odpowiedz
Leitha

Wysmienite! Wyszły idealnie. Zrobiłam z 1/3 porcji wszystkich składników i wyszły dwa puchate gofry❤

Odpowiedz
Gabriel

Gofry z tego wyjdą niecałe dwa na zwykłej gofrownicy. Może autor ma mikro gofry. Sól himalajska to to samo co z Wieliczki tylko nasza jest czysta biała a tam jakiegoś czerwonego syfu dodają.

Odpowiedz
Ola

W takim razie pewnie mam niezwykłą gofrownicę hahaha 😉 Co do soli to kwestia wolnego wyboru i nikt nikogo nie zmusza do kupowania tak jak i do korzystania z moich przepisów.

Odpowiedz
jacek

Sól Himalajska jest solą Himalajską naszym odpowiednikiem jest różowa Kłodawska. nie jakiś syf dodają tylko zawiera mikroelementy… Pozdrawiam

Odpowiedz
Justyna

Zanim zabrałam się do wypróbowywania tego przepisu przestudiowałam wszystkie zamieszczone powyżej komentarze. Muszę przyznać, że przez to trochę się obawiałam wyników eksperymentu… Niepotrzebnie. Gofry rewelacyjne! Wyszło mi 6, kruchych pyszności, smak jajek nie dominował w żaden sposób. Olu, dziękuję za ten przepis. Mogłabyś go spokojnie zachować dla siebie, a tak poratowałaś kolejną keto-duszę… 🙂

Odpowiedz
Ola

Cieszę się, że nie zraziłaś się komentarzami i wypróbowałaś przepis oraz że gofry przypadły Ci do gustu 🙂 Częstuj się wszystkim na zdrowie 🙂

Odpowiedz
KasiaSebol

Dodałam czosnek ,sol,cebulke – po upieczeniu – na gore kto co lubidoskonaly zamiennik chleba (bardzo syte)

Odpowiedz
Agułka

Będę dziś robić z bita śmietana kokosowa, jestem na adaptacji i to mój pierwszy keto- deser, kocham za przepis <3

Odpowiedz
Ola

Są różne szkoły i podejścia, ale ja osobiście polecam na adaptacji bardziej odżywcze posiłki zamiast deserów, nawet tych keto 😉

Odpowiedz
Ola

I tak postaraj się trzymać dalej 😉 Im prostsze posiłki i mniej przetworzona żywność tym lepiej bo dostarczasz więcej wartości odżywczych.

Odpowiedz
Agata

Super przepis, wyszło 6 rumianych goferków. Z bitą śmietaną i wiórkami z gorzkiej czekolady naprawdę smaczne. Nawet dziecku smakowało 🙂

Odpowiedz
Emilia

Olu a jak zmodyfikować ciasto pod wytrawne dodatki? Cynamon wtedy chyba odrzucić? Marzą mi się gofry takie jak jem w knajpie – z majonezem, sałatą pomidorem, jajem i boczkiem. Brzmi bardzo keto 😉 Tylko tego gofra trzeba ogarnąć. Dosypujesz jakieś przyprawy wtedy albo więcej soli? Może sproszkowany czosnek?

Odpowiedz
Ewa

Gofry wyszły pulchniutkie, pyszne. Zrobiłam z masłem i cukrem kokosowym. Mam dużą gofrownicę więc było (już zjedzone) 5 sztuk. Są bardzo sycące.

Odpowiedz
Monika

Dlaczego maka kokosowa jest dozwolona w diecie keto skoro ma wiecej weglowodanow nize tłuszczu?

Odpowiedz
Ola

Mąka kokosowa to tylko dodatek a nie posiłek sam w sobie i po dodaniu do niej innych składników powstaje dopiero finalny posiłek i odpowiednie makro – choc i to można ujmować w skali całego dnia.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *