Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

KETO BUŁKI BAMBUSOWE (LCHF, bez glutenu)

3.8/5 - (91 ocen)

Keto bułki bambusowe to odpowiedź na prośby tych, którzy marzyli o białym pieczywie bez posmaku mąki kokosowej czy łupin babki jajowatej. Dzięki zastosowaniu czystego, bezwonnego i bezzapachowego błonnika/mąki bambusowej cel został osiągnięty. Powstały po drobnej modyfikacji mojego przepisu na keto bułki a efekt jest doskonały! Miękkie w środku z chrupiącą skórką, a do tego bez żadnego posmaku, czyli idealne! Mają też znakomite makro i świetnie komponują się z różnego rodzaju dodatkami. Oczywiście należy je dobrać pod swoje indywidualne zapotrzebowanie energetyczne oraz preferencje smakowe. Osobom unikającym nabiału polecam także bułki bambusowe bez laktozy.

Składniki – keto bułki bambusowe (4 sztuki)

Przygotowanie

Odważyć wszystkie składniki a następne dokładnie wymieszać. W razie potrzeby, gdy jajka są większe i konsystencja zbyt rzadka należy dosypać błonnika bambusowego lub/i łupin babki jajowatej. Ciasto ma być lepkie i wilgotne, ale z możliwością uformowania kształtu bułek.

Następnie gotowe ciasto odstawić na 10 minut.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Mokrymi dłońmi uformować 4 płaskie bułki.

Piec w piekarniku (termoobieg) przez 40-45 minut w temperaturze 190-200°C (zależy od piekarnika), pilnując by bułeczki nie przypiekły się za bardzo.

Keto bułki bambusowe w zależności od indywidualnego makro należy serwować np. z masłem, wędliną, jajkiem, rybą, pasztetem, serem, pastą itp.) oraz oczywiście warzywami. Wszystkie dodatki należy wliczyć do bilansu kalorycznego i makro.

BTW całości bez dodatków: 490 g, 1009 kcal, B 31 g, T 79 g, W 11 g.

Dzieląc na 4 równe bułki, w jednej: 233 kcal, B 8 g, T 20 g, W 3 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.