Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

HALLOUMI W SOSIE PAPRYKOWYM (keto, LCHF, bez glutenu, redukcja)

3/5 - (2 ocen)

Przepis na halloumi w sosie paprykowym powstał przez przypadek, gdy pewnego dnia zabrakło nam w domu jajek. Miałam już przygotowany wcześniej sos na shakshukę i tym razem jako dodatek zamiast jaj posłużył ser halloumi. Od tamtej pory często gości w moim menu. Smaczne, aromatyczne i bardzo sycące danie na ogół jadam na śniadania, ale jako że na LCHF nie ma ścisłych podziałów na poszczególne posiłki, to sprawdzi się również na obiad czy kolację.  

Składniki – halloumi w sosie paprykowym

Przygotowanie

Cebulę i paprykę pokroić w kostkę.

Na patelni rozgrzać tłuszcz.

Dodać cebulę a po 2-3 minutach paprykę i wyciśnięty przez praskę czosnek.

Smażyć na średnim ogniu przez ok 5 minut mieszając od czasu do czasu.

Następnie dodać pomidory z puszki.

Całość dusić przez kilka minut mieszając co jakiś czas, a następnie doprawić do smaku solą, pieprzem, papryką oraz kminem.

Sos odparować do uzyskania gęstej konsystencji.

W sosie zrobić dołek, w którym należy ułożyć ser i podsmażyć go na złoty kolor.

Patelnię zdjąć z ognia.

Halloumi w sosie paprykowym polecam podawać z siekaną pietruszką, szczypiorkiem lub kolendrą.

Makro a także wielkość porcji w zależności od zapotrzebowania, etapu oraz celu diety należy dopasować indywidualnie, zmieniając ilość poszczególnych składników. Tutaj wersja redukcyjna dla osób zaadaptowanych, czyli posiłek z większym udziałem białka i węglowodanów oraz mniejszym tłuszczu.

BTW całości: 315 g, 467 kcal, B 25 g, T 35 g, W 12 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.