Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

HALIBUT W SOSIE PAPRYKOWYM (keto, LCHF, redukcja)

5/5 - (12 ocen)

Halibut w sosie paprykowym to jeden z wielu przepisów na moją ulubioną rybę. Halibut jest nie tylko pyszny i sycący, ale też bardzo zdrowy . Bogaty w kwasy tłuszczowe omega 3, witaminy z grupy B oraz białko. Zawiera również składniki mineralne takie jak magnez, fosfor, potas, selen. Niewątpliwie jest to przepis niezwykle prosty i szybki w przygotowaniu. Z pewnością poradzą sobie z nim także osoby, które nie lubią lub nie potrafią gotować. Halibut z tego przepisu jest delikatny, miękki i soczysty, natomiast sos paprykowy wyraźny w smaku i bardzo aromatyczny. Podsumowując, zdrowy, pyszny, lekki i szybki, czyli idealny obiad!

Składniki – halibut w sosie paprykowym

Przygotowanie

Oto krótki filmik z przygotowania halibuta w sosie paprykowym.

Przygotować patelnię 18-20 cm – najlepiej z odpinaną rączką by można było wstawić ją do piekarnika. Jeśli nie ma takiej opcji to owinąć rączkę dokładnie grubą warstwą foli aluminiowej.

Cebulę obrać i drobno pokroić w kostkę.

Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę.

Paprykę umyć, wydrążyć i pokroić w kostkę.

Na patelni rozgrzać oliwę, a następnie zeszklić cebulę z czosnkiem.

Dodać pokrojoną paprykę i dusić do miękkości, ale uważając by jej nie rozgotować.

Następnie dodać pomidory, rozdrobnić je lub użyć krojonych.

Całość przyprawić do smaku i dusić jeszcze przez kilka minut.

W tym czasie rybę osuszyć papierowym ręcznikiem, pokroić na kawałki i oprószyć z obu stron solą oraz pieprzem.

Na gotowym sosie wyłożyć kawałki halibuta, posypując na wierzchu papryką i bazylią.

Patelnię wstawić (bez rączki lub z uchwytem owiniętym folią) do piekarnika nagrzanego do 180°C (góra-dół termoobieg)i piec przez 20-25 minut.

Halibut w sosie paprykowym doskonale komponuje z gotowanymi warzywami na przykład z brokułem, kalafiorem, cukinią czy fasolką szparagową. Oczywiście wszelkie dodatki należy wliczyć do makro.

BTW całości: 1510 g, 1730 kcal, B 95 g, T 129 g, W 40 g.

Dzieląc na 4 równe porcje, w jednej: B 24 g, T 32 g, W 10 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.