Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

DEVOLAY Z MASŁEM CZOSNKOWYM I SEREM (keto, LCHF, redukcja, MAD, bez glutenu)

5/5 - (1 ocen)

Kolejna klasyka kulinarna w wersji keto! Pyszny, soczysty i sycący devolay z masłem czosnkowym i serem to obok schabowego bardzo popularna i lubiana potrawa. W mojej ketogenicznej wersji panierka z bułki tartej została znakomicie zastąpiona mixem niskowęglowodanowych mąk kokosowej i łubinowej, łupin babki jajowatej oraz przypraw. Kotlety można smażyć na różne sposoby: w głębokim tłuszczu bądź podsmażyć na patelni i dopiec w piekarniku. Inną opcją – którą ja preferuję – jest smażenie na patelni, na mniejszym ogniu. Mięso musi dojść w środku i ma być soczyste. Natomiast panierka powinna nabrać złocistego koloru.

Składniki – devolay z masłem czosnkowym i serem

Przygotowanie

Filety oczyścić z chrząstek i błonek, umyć pod zimną wodą i osuszyć ręcznikiem papierowym. Następnie piersi przekroić wzdłuż i rozłożyć tak, by uzyskać 4 kotlety.

Mięso umieścić w folii lub woreczku i rozbić gładką częścią tłuczka.

Następnie natrzeć solą oraz mielonym czarnym pieprzem i wstawić do lodówki na 30 minut. Sól uszczelni mięso i sprawi, że masło nie będzie przesiąkać.

Czosnek obrać i wycisnąć przez praskę a ser żółty zetrzeć na grubych oczkach. Całość wymieszać z masłem. Opcjonalnie można dodać także drobno posiekaną natkę pietruszki.

Schłodzone mięso rozłożyć na desce. Na środku każdego kotleta wyłożyć jedną z czterech porcji nadzienia.

Dłuższe boki mięsa wyłożyć na farszu a następnie górną i dolną część zawinąć wciskając je do środka. Zawijając płat mięsa – jeśli to tylko możliwe -warto zwrócić uwagę, aby kotlet zwężał się na obu końcach szczelnie zawiniętych. Dzięki temu masło nie wypłynie podczas smażenia bokami.

Jajka wbić do miski i roztrzepać widelcem. Na talerzu wymieszać mąkę kokosową i łubinową, łupiny babki jajowatej oraz dużą ilość przypraw: sól, pieprz, czosnek granulowany, majeranek itp.

Kotlety obtoczyć w jajku a następnie w przygotowanej panierce.

Kotlety smażyć na rozgrzanym tłuszczu równomiernie kilka minut z każdej strony na małym ogniu, by doszły w środku.

W celu wyliczenia ile tłuszczu zostało zużyte należy zważyć ten pozostały na patelni a następnie do makro wliczyć tylko ilość, która wsiąkła w panierkę (u mnie ok 80 g).

Devolay z masłem czosnkowym i serem doskonale komponuje się z mixem sałat, surowymi lub gotowanymi warzywami, puree z kalafiora i innymi dodatkami. Sprawdzi się u osób na redukcji, ale i na adaptacji po podbiciu puli tłuszczów: oliwą z oliwek, olejem MCT, orzechami, pestkami dyni itp.

BTW całości (80 g tłuszczu zużytego do smażenia): 1265 g, 2958 kcal, B 226 g, T 215 g, W 21 g.

Dzieląc na 4 równe porcje, w jednej: 740 kcal, B 57 g, T 54 g, W 5 g.

Dzieląc na 8 równych porcji (tj. ok 1/2 kotleta), w jednej części: 370 kcal, B 28 g, T 27 G, W 3 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.