Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

CIASTO KOKOSOWO-PROTEINOWE Z TRUSKAWKAMI (keto, LCHF, bez glutenu i cukru, redukcja)

Oceń ten przepis

Kolejny przepis dla tych, którzy lubią desery i nie chcą z nich rezygnować na LCHF. Szybkie, łatwe w przygotowaniu i bardzo smaczne ciasto kokosowo-proteinowe z truskawkami. Jest to nieco zmodyfikowana wersja mojego ciasta kokosowego z truskawkami. Dzięki użytemu izolatowi mamy większy udział białka i mniejszą pulę tłuszczu, czyli coś co polubią także osoby na redukcji. Poza truskawkami można je przygotować z dowolnymi owocami niskowęglowodanowymi jak jagody, maliny, porzeczki, rabarbar itp. Jest to propozycja idealna nie tylko dla osób na LCHF, ale i alergików ponieważ nie zawiera glutenu, a wybierając olej kokosowy oraz odpowiednią odżywkę także dla tych unikających laktozy.

Składniki – ciasto kokosowo-proteinowe z truskawkami (forma 22 cm)

Przygotowanie

Przygotować formę silikonową lub wyłożyć papierem i posmarować tłuszczem metalową blaszkę czy tortownicę. Ja używam tortownicy o średnicy 20-22 cm.

Wbić jajka do miski a następnie zmiksować.

Dodać rozpuszczony, letni olej kokosowy lub masło klarowane i dalej miksować.

W drugim naczyniu wymieszać sól, sproszkowaną wanilię oraz opcjonalnie słodzik, izolat białka i mąkę kokosową. Następnie całość dokładnie wymieszać.

Połączyć ze sobą suche i mokre składniki.

Wybrane owoce umyć, oszypułkować i osuszyć.

Ciasto wylać do formy a następnie umieścić w nim owoce. Nie polecam dodawać za dużej ilości owoców by ciasto nie zrobiło się zbyt mokre i tym samym ciężkie.

Piec przez ok 45-55 minut w temperaturze 190° C aż ciasto uzyska złoty kolor.

Następnie sprawdzić ciasto w środku – test suchego patyczka.

Gotowe ciasto wystudzić a następnie pokroić np. na 8 równych kawałków jak u mnie.

Dzięki dodatkom w postaci polewy z gorzkiej czekolady, orzechów, bitej śmietany można podbić makro o dodatkowy tłuszcz jeśli takie jest zapotrzebowanie.

BTW całości z w/w składników (z erytrolem i truskawkami): 1020 g, 2023 kcal, B 164 g, T 122 g, W62 g. Dzieląc na 8 równych porcji w 1 szt. 253 kcal, B 20 g, T 15 g, W8 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.