Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

CHLEBEK Z PIECZARKAMI (keto, LCHF, bez glutenu, redukcja)

4/5 - (53 ocen)

Chlebek z pieczarkami to kolejny wariant moich keto cebularzy, które z kolei powstają na bazie chlebków oopsies. Niezwykle smaczne i aromatyczne, smakują na ciepło zaraz po upieczeniu, jak i na zimno. Świetnie sprawdzają się na wynos i w podróży. Można je przechowywać w lodówce, dzięki czemu sprawdzi się u osób, które nie mają czasu na codzienne gotowanie i potrzebują mieć coś gotowego przygotowanego na zapas. Ponadto chlebek z pieczarkami jest bardzo uniwersalny zarówno dla osób na adaptacji, jak i redukcji bądź stabilizacji wagi. Wystarczy tylko ewentualnie zwiększyć pulę tłuszczu w postaci odpowiednich dodatków np. masła, oleju, oliwy, oliwek czy orzechów dodanych do miski z zieleniną.

Składniki – chlebek z pieczarkami

Ciasto

Farsz

Przygotowanie

Oddzielić białka od żółtek.

Twaróg, żółtka, babkę jajowatą oraz przyprawy wymieszać na gładką masę np. za pomocą blendera.

Można dodać także bezglutenowy proszek do pieczenia by pieczywo bardziej wyrosło.

Do białek dodać szczyptę soli i ubić na bardzo sztywną pianę – test odwróconej miski.

Masę serową delikatnie i dokładnie połączyć z pianą.

Na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce wyłożyć jeden niezbyt gruby placek.

Pieczarki oczyścić i zetrzeć na tarce o dużych oczkach lub drobno posiekać.

Cebulę obrać i pokroić w kostkę na następnie zeszklić na rozgrzanym tłuszczu.

Do cebuli dodać grzyby, sól, pieprz i ulubione przyprawy do smaku.

Całość dusić pod przykryciem a następnie bez przykrywki by odparować wodę.

Gotowy farsz wystudzić i wyłożyć na przygotowanym cieście i posypać startym na tarce o grubych oczkach serem.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 150° C a następnie piec chlebki przez około 25-35 minut góra-dół do uzyskania złotego koloru.

Przestudzony chlebek pokroić na mniejsze kawałki.

Gotowy chlebek z pieczarkami podawać na ciepło lub zimno. Doskonale smakuje sam, jak i jako pieczywo do innych potraw albo z rożnego rodzaju dodatkami np. mixem sałat z warzywami, orzechami, oliwą z oliwek itp.

BTW całości z w/w składników bez dodatków: 1090 g, 1491 kcal, B 113 g, T 101 g, W 24 g.

Dzieląc na 8 równych części, 1 sztuka: 186 kcal, B 14 g, T 13 g, W 3 g,

Dzieląc na 4 równe części, 1 sztuka: 373 kcal, B 28 g, T 25 g, W 6 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.