Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

CHAŁKA BIAŁKOWA (keto, bez glutenu, cukru i laktozy, redukcja)

4.5/5 - (10 ocen)

Niesamowicie miękka, lekka i puszysta chałka białkowa bez glutenu, laktozy i cukru! Jak widać czasem podczas pieczenia nabiera nieco frywolnych kształtów. Jednakże przecież to smak, a nie wygląd jest najważniejszy, zatem gwarantuję, że ten wypiek smakuje doskonale! Sprawdzi się doskonale nie tylko na keto, ale też na redukcji dzięki niskiej zawartości kalorii, wysokiej zawartości białka i obniżonej tłuszczu. Oczywiście z odpowiednimi dodatkami sięgną po nią także osoby na adaptacji lub innych etapach i celach dietetycznych. Polecam także moje pozostałe przepisy na keto pieczywo.

Składniki – chałka białkowa (forma keksówka 35×12 cm)

Przygotowanie

Białka oddzielić od żółtek.

Do białek dodać szczyptę soli i ubijać. Gdy zaczyna gęstnieć dosypać erytrol, a następnie ubić do uzyskania sztywnej piany. Pod koniec miksowania dodać winian potasu.

W kolejnym kroku do piany wlać żółtka i krople aromatu waniliowego, a następnie miksować przez chwilę na małych obrotach.

Następnie dodać odważone suche składniki. Całość delikatnie wymieszać ręcznie za pomocą łyżki lub szpatułki.

Formę kreskówkę o wymiarach 35×12 cm (lub dwie 26×12 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i umieścić w niej masę.

Następnie wstawić do piekarnika nagrzanego na 160⁰C góra-dół i piec przez 30 minut.

Upieczoną chałkę zostawić w wyłączonym piekarniku na 30 minut. Po tym czasie uchylić drzwiczki i zostawić na 20 minut. Następnie wyjąć z piekarnika i odstawić doi całkowicie wystudzić np. na kratce do suszenia lub tej z piekarnika. W międzyczasie zdjąć papier do pieczenia.

BTW całości: 338 g, 442 kcal, B 61 g, T 20 g, W 5 g.

Dzieląc na 20 równych porcji, w jednej: 22 kcal, B 3 g, T 1 g, W 0 g.

Dzieląc na 15 równych porcji, w jednej: 29 kcal, B 4 g, T 1 g, W 0 g.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *