ZUPA KREM Z ZIELONYCH SZPARAGÓW (keto, LCHF, paleo, optymalna, bez glutenu, laktozy i jajek)

Korzystam z sezonu na szparagi i tak jak obiecałam wpada pierwszy przepis z nimi w roli głównej. Dzisiaj zapraszam na lekki, zdrowy i przepyszny krem z zielonych szparagów, który jest prosty i ekspresowy w przygotowaniu. Znakomity na śniadanie, obiad i kolację a także na wizytę gości bo nie tylko smakuje, ale i prezentuje się wspaniale 😉

Składniki na 4 porcje:

 

Szparagi umyć, osuszyć i odłamać lub odkroić twarde i grube końce.

Cebulę obrać i pokroić w piórka.

W garnku roztopić tłuszcz, zeszklić cebulę i dodać obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek.

Całość zalać bulionem a po zagotowaniu dodać szparagi. Po 5 minutach wyjąć główki a resztę gotować jeszcze 5 minut.

Kilka główek polecam zostawić do dekoracji a resztę dodać do zupy i całość zmiksować.

Opcjonalnie w wersji bez laktozy można przed miksowaniem dodać do gotującej się zupy śmietankę kokosową.

Całość przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową.

Osoby nie unikające nabiału mogą dodać śmietany i startego parmezanu podczas miksowania lub po podaniu na talerz.Podawać z całymi główkami szparagów, płatkami migdałowymi, uprażonymi chipsami boczku, bazylią lub wspomnianym parmezanem i śmietaną.

Osoby na redukcji mogą zastąpić rosół bulionem warzywnym (marchew, pietruszka, seler, por, przyprawy – po ugotowaniu warzywa wyrzucić) i dodać porcję chudego gotowanego mięsa jak pierś kurczaka czy indyka aby podbić białko a zmniejszyć tłuszcz.

Smacznego!

BTW całości: czystego kremu na rosole bez jakichkolwiek dodatków: 1505 g, 1117 kcal, B 53 g, T 110 g, W 28 g. W 100 g: 74 kcal, B 4 g, T 7 g, W 2 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *