Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

WODA, SÓL I ELEKTROLITY (keto, LCHF, adaptacja, suplementy)

WODA, SÓL I ELEKTROLITY (keto, LCHF, adaptacja, suplementy)
5 (100%) 2 votes

Przyczyną bólów głowy, zmęczenia, rozdrażnienia, rozkojarzenia itp. jest bardzo często odwodnienie. Szczególnie ważne podczas adaptacji, gdzie traci się jej bardzo dużo na skutek wypłukiwania glikogenu z wątroby i mięśni. Pamiętajcie, żeby zaraz po przebudzeniu, nawodnić organizm, ale nie kawą czy herbatą a wysokomineralizowaną wodą. Dodatek soli himalajskiej lub kłodawskiej spowoduje, że nie tracimy tego, co wartościowe jak magnez czy potas.

Jeśli chodzi o ilość soli, jest to kwestia bardzo indywidualna i tak na adaptacji czy u osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie jest dużo wyższe ponieważ jest podwyższona diureza na skutek wypłukiwania wspomnianego glikogenu. Zależy też ile soli znajduje się w posiłkach bo przy 2-3 na LCHF często jest to zbyt mała ilość.

Przy okazji wspomnę też o normach innych elektrolitów:

sód 5000-7000 mg/dzień (w okresie postu ok 8-10 g soli dziennie)

magnez 300-500 mg/dzień

potas 1000-3000 mg/dzień

Jeśli chodzi o formy przemycenia soli, to są różne metody jej spożywania. Można kupić taką w większych kryształkach i łykać jak tabletki popijając wodą. Można też dodać drobnej soli do butelki z wodą i popijać cały dzień. A dla tych, którym nie przechodzi ona przez gardło, polecam puste kapsułki żelowe jak na leki napełnione solą.

17 komentarzy

Ola

Po prostu poza produktami bogatymi w magnez i potas suplementy oraz sód czyli sól w grudkach popijana wodą bądź rozpuszczona wodzie w butelce przez pierwszą połowę dnia.

Odpowiedz
OlailaO

Witam,

zamykam okno jedzeniowe przed 18:00. Czy woda z kiszonych ogórków pita w godz. 18-22 jest ok czy lepiej woda wysokozmineralizowana?

Dziękuję, że stworzyłaś to miejsce 🙂

Odpowiedz
Oliwia

hej, witajcie wszyscy. od jakiegoś czasu interesuję się dietą keto. przeczytałam dokładnie książki Bruce Fife i nawet miałam efekty. niestety z powodów osobistych musiałam przerwać i wszystko szlag trafił. teraz chcę zacząć znowu i znalazłam dzisiaj te stronkę. bardzo dziękuję Olu, że chcesz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem :). mam już pierwsze pytanie. skąd mam wiedzieć ile przyjmuję sodu, magnezu i potasu? jescze to mam liczyć :(? czy wystarczy, jak kupię suplementy w aptece?

Odpowiedz
Ola

Niektóre aplikacje zliczają także mikroelementy np Cronometr ale on jest w języku angielskim i tylko zagraniczne proudkty jeśli chodzi o gotowe. Na ogół ciężko z jedzenia wyciągnć tyle ile potrzeba na adaptacji, ale i po niej elektrolity są bardzo ważne na keto wiec polecam suplementację.

Odpowiedz
Dorota

Od miesiąca nie jem węglowodanów. Od trzech dni czuje się fatalnie . Jest mi zimno, nie mam sił nawet odkurzyć, zauważyłam pod brodą zwisające skure. Czy to odwodnienie?????. Waga bardzo szybko spada. Mam jeszcze 20 kg nadwagi.

Odpowiedz
Ola

Ciężko mi powiedzieć co jest powodem. Nie wiem ile jesz, jakie masz makro, ile wody spożywasz, czy suplementujesz elektrolity itd.

Odpowiedz
Anna

Hej, super porady u Ciebie 🙂 czy picie chlorku magnezu i kwasu l-askorbinowego jest wskazane ???Anna

Odpowiedz
Ola

Chlorek to zewnętrznie a wit C bardziej gdy zachodzi potrzeba np przeziębienie polecam uderzeniowe dawki by nasycić organizm.

Odpowiedz
Rafal

Hej, a jak najlepiej uzupełnić potas, bo wydaje mi się, że nie przekraczam 1000 mg na dzień 🙁
Dodać cytrynian/chlorek potasu do wody razem z solą himalajską? Jeśli tak to ile go dodawać żeby wyrobić normę?

Pozdrawiam

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję .