WODA, SÓL I ELEKTROLITY (keto, LCHF, adaptacja, suplementy)

Udostępnij ten przepis
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Udostępnienia
WODA, SÓL I ELEKTROLITY (keto, LCHF, adaptacja, suplementy)
Oceń ten przepis

Przyczyną bólów głowy, zmęczenia, rozdrażnienia, rozkojarzenia itp. jest bardzo często odwodnienie. Szczególnie ważne podczas adaptacji, gdzie traci się jej bardzo dużo na skutek wypłukiwania glikogenu z wątroby i mięśni. Pamiętajcie, żeby zaraz po przebudzeniu, nawodnić organizm, ale nie kawą czy herbatą a wysokomineralizowaną wodą. Dodatek soli himalajskiej lub kłodawskiej spowoduje, że nie tracimy tego, co wartościowe jak magnez czy potas.

Jeśli chodzi o ilość soli, jest to kwestia bardzo indywidualna i tak na adaptacji czy u osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie jest dużo wyższe ponieważ jest podwyższona diureza na skutek wypłukiwania wspomnianego glikogenu. Zależy też ile soli znajduje się w posiłkach bo przy 2-3 na LCHF często jest to zbyt mała ilość.

Przy okazji wspomnę też o normach innych elektrolitów:

sód 5000-7000 mg/dzień (w okresie postu ok 8-10 g soli dziennie)

magnez 300-500 mg/dzień

potas 1000-3000 mg/dzień

Jeśli chodzi o formy przemycenia soli, to są różne metody jej spożywania. Można kupić taką w większych kryształkach i łykać jak tabletki popijając wodą. Można też dodać drobnej soli do butelki z wodą i popijać cały dzień. A dla tych, którym nie przechodzi ona przez gardło, polecam puste kapsułki żelowe jak na leki napełnione solą.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *