WĘGIERSKI GULASZ WOŁOWY (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)

Węgierski gulasz wołowy to jedno z dań, które wyniosłam z domu rodzinnego. Smaczny, aromatyczny, lekko pikantny i rozgrzewający, czyli w sam raz na jesiennie i zimowe dni. Wiele osób nie przepada za wołowiną bo zrazili się jedząc suchą czy twardą. Ten przepis na węgierski gulasz wołowy jest prosty i w zasadzie po pokrojeniu robi się sam a wołowina wychodzi miękka i soczysta. U moich rodziców serwowany był z dużymi plackami ziemniaczanymi a na LCHF zastępuję je różnego rodzaju plackami np z cukinii, kalafiora, kapusty kiszonej czy z keto kopytkami albo serwuję jako samodzielne danie z gotowanymi warzywami np. kalafiorem, brokułem, cukinią itp.

węgierski gulasz wołowy

Składniki na węgierski gulasz wołowy:

Mięso umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem a następnie pokroić na niewielkie kawałki ok 1 cm.

Na patelni rozgrzać część  tłuszczu i podsmażyć mięso z każdej strony.

Zdjąć z ognia, przerzucić do garnka, odstawić i przykryć.

Cebulę obrać i drobno pokroić.

Na pozostałym tłuszczu zeszklić cebulę.

Do cebuli dodać paprykę mieloną słodką i ostrą i oraz rozdrobnione pomidory z puszki lub przecier pomidorowy. Dusić przez ok. 10 minut a jeśli jest potrzeba dolać odrobinę wody.

Po tym czasie dodać podsmażone mięso, dolać gorącej wody, tak aby je całkowicie przykryła. Dodać liście laurowe i ziele angielskie. Dusić do miękkości na malutkim ogniu przez 80-90 minut. Następnie doprawić do smaku solą i pieprzem i gotować jeszcze przez 10 minut.

Węgierski gulasz wołowy można podawać z wybranymi dodatkami jak warzywa, placki czy kopytka.

Smacznego!

BTW całości bez dodatków (jak zawsze ilość tłuszczu można zwiększyć lub zmniejszać dodatkową lub mniejszą ilością tłuszczu podczas przygotowania lub na talerzu): 1540 g, 4735 kcal, B 207 g, T 421 g, W 26 g. W 100 g: 307 kcal, B 13 g, T 27 g, W 2 g.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *