WĄTRÓBKA CIELĘCA Z OGÓRKIEM I PAPRYKĄ (keto, LCHF, paleo, optymlana, bez glutenu, jajek i laktozy)

Raz na jakiś czas na naszych talerzach lądują podroby i jest to wątróbka bo jakoś do innych nie mogę się przekonać więc przygotowuję ją na różne sposoby 😉 Tym razem duszona z warzywami wątróbka cielęca, która jest przepyszna, mięciutka a jednocześnie krucha i aromatyczna. Jej smak świetnie komponuje się ze słodką papryką i kwaśnym ogórkiem kiszonym. Dodatkowo zdecydowanie lepiej prezentuje się wizualnie ponieważ jej mięso jest jaśniejsze niż w przypadku innych mięs 😉 Danie idealne także dla osób na redukcji jeśli użyją mniejszej ilości tłuszczu, ale i dla tych na adaptacji gdy dodadzą go trochę więcej by uzyskać odpowiednie makro 😉

Składniki:

Wątróbkę wypłukać, osuszyć i wyczyścić z żyłek i błon a następnie pokroić w większą kostkę.

Mięso włożyć do miski, wymieszać z musztardą i mlekiem kokosowym lub śmietaną (jeśli nie unikacie laktozy). Odstawić na 30 minut do lodówki.

W tym czasie pokroić drobno w kostkę cebulę

 

Paprykę umyć, wydrążyć pestki i pokroić w kostkę.Dodać pokrojone w drobne talarki lub kostkę ogórki.

Na rozgrzanym na patelni tłuszczu zeszklić cebulę.

Następnie dołożyć paprykę, ogórki kiszone i przecier pomidorowy. Całość dokładnie wymieszać i dusić pod przykryciem na malutkim ogniu ok 5-7 minut (zależy od wielkości kawałków papryki) tak aby była miękka.

Dodać przygotowaną wątróbkę i dusić ją bez przykrycia w warzywach do momentu aż będzie krucha i miękka (ok 5 minut).

Całość doprawić do smaku solą, pieprzem oraz papryką słodką i ostrą jeśli lubimy bardziej pikantne smaki 😉

Smacznego! 🙂

BTW całości przy użyciu 50 g tłuszczu, ale makro można modyfikować ujmując (na redukcji) lub dodając tłuszczu na adaptacji: 1040 g, 1275 kcal, B 101 g, T 77 g, W 39 g. W 100g: 123 kcal, B 8 g, T 6 g, W 3 g.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *