CZY WARTO STOSOWAĆ KETO BHB?

Do niedawna podchodziłam z rezerwą do tzw. „ketonów w proszku”, ale w momencie gdy zaczęłam ćwiczyć i coraz więcej czytać o zastosowaniu BHB stwierdziłam, że i ja muszę tego spróbować! Wstrzymywałam się z publikacją swoich przemyśleń ponieważ chciałam mieć pełny obraz jego działania nie tylko w ramach treningów, ale i w dni beztreningowe. Teraz z czystym sumieniem mogę polecić go nie tylko osobom aktywnym fizycznie, ale i intelektualnie oraz tym z Was, którym zależy na kwestiach prozdrowotnych.

Kilka przemyśleń z moich doświadczeń i obserwacji. Zaczęłam od 1 miarki ale ostatecznie zmniejszyłam do 2/3 miarki i jest to dla mnie wielkość optymalna. Przy większej ilości pojawiały się problemy żołądkowe. Przy zastosowaniu przed treningiem osiągałam pełne skupienie podczas ćwiczeń, wręcz tak jakbym na siłowni była sama 😉 Nawet nie obejrzałam się a miałam wykonane wszystkie ćwiczenia w dużo krótszym czasie niż mam zaplanowany na 45-minutowy trening. Zdecydowanie przerwy między seriami są dużo krótsze a ja nie odczuwam takiego zmęczenia jak kiedyś mimo iż treningi są bardziej intensywne. Bardzo ciekawe odczucia mam też z dni wolnych od wysiłku sportowego, gdzie również zaobserwowałam ogromne skupienie, koncentrację, jasność umysłu i regenerację organizmu dlatego szczególnie polecam spożywać go w drugiej części dnia 🙂 Podsumowując, jestem bardzo mile zaskoczona i polecam tym, którzy chcą spróbować z ketozy wycisnąć jeszcze więcej dobrego 😉

CZYM JEST KETO BHB?

Egzogenny BHB odnajduje swoje zastosowanie głównie w dwóch kierunkach: wśród elitarnych sportowców, szczególnie w okresie około-treningowym ze względu na, m.in., zmniejszenie zapotrzebowania na tlen, wsparcie mitochondriów dodatkowym substratem energetycznym, ochronę układu nerwowego przed hipoglikemią. Drugim kierunkiem jest kontekst zdrowotny, wynikający z przeciwzapalnych, neuroprotekcyjnych, neurotroficznych oraz prokognitywnych właściwości BHB.

Ponadto, spożycie BHB może być wykorzystane do przyspieszenia indukcji ketozy odżywczej i/lub minimalizowania nieprzyjemnych odczuć w pierwszych etapach keto-adaptacji. Właściwie wykorzystany, egzogenny BHB będzie potężnym sojusznikiem w optymalizowaniu ketozy w rozmaitych kontekstach: od sportowych, po zdrowotne.

Profesjonalny przewodnik i poniższe zagadnienia znajdziecie na blogu Dawida Dobropolskiego:

I. BHB nie jest związkiem odchudzającym.

I’. Głodówka

II. Małe dawki na początek.

II’. Polecam najpierw wlać wodę do szklanki, potem wsypać BHB i zamieszać – nie odwrotnie.

III. Kontekst treningowy

IV. Działanie przeciwzapalne poprzez HDAC oraz zwiększanie NADPH z poziomu Cyklu Krebsa.

V. Kontekst przeciw-epileptyczny.

VI. Kontekst prokognitywny i nootropowy:

VII. węgle, ketoza i suplementacja BHB

 

 

Żródło:

https://dobropolski.com/bhb

Podstawowy przewodnik w stosowaniu BHB

 

 

4 komentarze

Sylwia

Czesc
Jestem nowa jesli chodzi o ketoze dlatego moje pytanie moze sie wydać dla ciebie głupie. A mianowicie jaka jest różnica miedzy BHB a MCT?
Pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Używałam BHB tylko kiedy ćwiczyłam i tylko przed treningiem. Najpierw BPC z MCT a po pół godziny i na pół godziny przed treningiem BHB. Jako że jestem mocno zaadaptowana starczał mi mniejsza dawka ok 1/2 miarki na 1 szklankę wody.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *