TATAR Z WĘDZONEGO ŁOSOSIA (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, jajek i laktozy)

TATAR Z WĘDZONEGO ŁOSOSIA (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, jajek i laktozy)
Oceń ten przepis

Jak obiecałam w marcu w czwartki lub piątki serwuję Wam bezmięsne dania 😉 Zatem kolejny przepis dla amatorów ryb – tatar z łososia. Świetny i szybki sposób na przekąskę na co dzień, ale i od święta, ponieważ pięknie prezentuje się na stole podczas uroczystości więc śmiało możecie go umieścić w wielkanocnym menu 😉 Można go przygotować z surowej lub wędzonej ryby. U mnie wędzona w towarzystwie awokado i kiełków jarmużu, czyli bardzo lekka i wiosenna wersja 🙂

Składniki na 4 porcje:

Łososia posiekać drobno a następnie wymieszać z sosem sojowym, oliwą, połową soku z cytryny oraz pieprzem.

Cebulki obrać, drobniutko posiekać, dodać do łososia i dokładnie wymieszać lub zostawić cebulę do ułożenia jako warstwę.

Awokado obrać i pokroić w drobną kostkę. Następnie skropić pozostałym sokiem z cytryny i posolić, dzięki czemu nie ściemnieje.

Do foremek (obręczy) nałożyć łososia i docisnąć.

Dodać cebulę jeśli układamy jako osobna warstwę i docisnąć.

Dołożyć awokado i ponownie docisnąć.

Posypać obficie świeżo zmielonym czarnym pieprzem oraz kiełkami i ponownie docisnąć.

Wyłożyć ostatnią warstwę łososia, docisnąć i ostrożnie zdjąć foremkę.

Na wierzchu tatara udekorować pozostałymi kiełkami.

Podawać z oliwą z oliwek, sosem sojowym i ćwiartkami cytryny.

Smacznego!

BTW całości samego tatara: 840 g, 1541 kcal, B 104 g, T 111 g, W 43 g. W 100 g: 183 kcal, B 12 g, T 13 g, W 5 g. 1 sztuka (ok 210 g): 385 kcal, B 26 g, T 28 g, W 11 g. Makro można zmieniać dodając tłuszcz na talerzu np oliwę z oliwek, masło do keto pieczywa jeśli jadacie 😉

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *