KETO SZARLOTKA W SZKLANCE (keto, LCHF, paleo, bez glutenu, laktozy, jajek i cukru)

Wprawdzie sama rzadko jadam desery, ale czasem przygotowuję coś dla córki czy gości i oczywiście dla Was bo wiem, że lubicie i wyczekujecie keto „słodkości”. Tym razem jest to błyskawiczny i bardzo prosty smakołyk gotowy w parę minut. Do jego przygotowania potrzebnych jest kilka składników takich jak orzechy, śmietanka kokosowa lub mascarpone oraz oczywiście jabłka i cynamon 😉 W smaku przypomina szarlotkę a nie wymaga pieczenia ani podgrzewania więc jest idealny nawet gdy odwiedzą nas niespodziewani goście 😉

Składniki na 2-3 porcje:

Orzechy pokruszyć na mniejsze kawałki.

W wersji bez laktozy śmietankę kokosową z dodatkiem wanilii ubić mikserem na puszystą pianę.

Jeśli nie unikacie nabiału można użyć mascarpone, śmietanki 36% i wanilii.

Jabłka umyć, obrać i pokroić w drobne kawałki a następnie uprażyć w rondelku z odrobiną wody i cynamonu mieszając by się nie przypaliły. Podsmażać aż jabłka będą miękkie.

W obu wersjach można dodać opcjonalnie słodzik zarówno do masy jak i do jabłek choć uważam, że nie ma takiej potrzeby dzięki słodkości jabłek i śmietanki lub mascarpone 😉

Deser wykładać do szklanki warstwowo. U mnie naprzemiennie wylądowały orzechy, śmietanka, jabłka, śmietanka i znów jabłka.

Tak przygotowany deser można schłodzić w lodówce lub zjeść bezpośrednio po przygotowaniu.

Smacznego!

BTW całości w wersji bez laktozy: 555 g, 1989 kcal, B 24 g, T 187 g, W 40 g. W 100 g: 358 kcal, B 4 g, T 34 g, W 7 g.

BTW całości  wersji z nabiałem: 555 g, 2310 kcal, B 28 g, T 223 g, W 35 g. W 100 g: 416 kcal, T 40 g, W 6 g.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *