SOCZYSTA KARKÓWKA DUSZONA (LCHF, paleo, keto, optymalna)

Udostępnij ten przepis
  • 13
  •  
  • 2
  •  
  •  
    15
    Udostępnienia
SOCZYSTA KARKÓWKA DUSZONA (LCHF, paleo, keto, optymalna)
5 (100%) 2 votes

Soczysta karkówka duszona idealnie komponuje się w jadłospisach LCHF. Różnego rodzaju tłuste mięsa to sztandarowe produkty, jakie pojawiają się w dietach wysokotłuszczowych. Jeśli poszukujecie przepisu na smaczną, aromatyczną, delikatną i wręcz rozpływającą się w ustach karkówkę, to ten jest właśnie dla Was! W naszym menu gości bardzo często! Podobnie jak inne posiłki w stylu: mięso/ryba tłuszcz i warzywa idealnie sprawdza się szczególnie u osób rozpoczynających dietę z racji łatwiejszego wyliczenia proporcji BTW takiego posiłku.

Składniki:

Mięso umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić w plastry ok 1,5 cm grubości.

Pokrojone mięso przykryć folią i rozbić lekko tłuczkiem.

Następnie oprószyć z obu stron solą, pieprzem i słodką papryką.

Na rozgrzany, smalcu obsmażać mięso krótko z każdej strony.

Naczynie żaroodporne posmarować smalcem i układać w nim obsmażone kawałki karkówki.  Całość podlać 5-6 łyżkami wody, przykryć i piec w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 180 °C.

Po 30 minutach przewrócić każdy kawałek mięsa na drugą stronę, podlewając w razie potrzeby dodatkowo wodą (2-3 łyżki). Przykryć i ponownie wstawić do piekarnika na kolejne 15 minut.

Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na tłuszczu, który pozostał z obsmażania mięsa.

Gotową cebulę wyłożyć na mięso razem z tłuszczem, przykryć i ponownie wstawić na 15 minut do piekarnika. Dzięki cebuli, która puszcza sok karkówka mięknie i staje się jeszcze bardziej wilgotna i aromatyczna.

Soczysta karkówka duszona świetnie komponuje się z mixem sałat,  mizerią, kiszonkami lub innymi warzywami niskowęglowodanowymi.

Jeśli lubicie karkówkę to polecam też przepis na karkówkę w sosie śmietanowo-pieczarkowym oraz aromatyczną w zupełnie innym wydaniu  korzenną w sosie pomarańczowym.



14 komentarzy

Bartek

Super przepis.
Mam pytanie, czy tak przyrządzoną karkówkę (większą ilość) można trzymać w lodówce na kolejne dni i potem tylko odgrzewać?
Pozdrawiam,
Bartek

Odpowiedz
Ola

Oczywiście! Sama tak właśnie robię przygotowując 1-1,5 kg mam obiady na kilka dni. Jako kobieta pracująca zawsze robię posiłki na 2-3 dni 😉

Odpowiedz
Ola

BTW zależy od karkówki jakiej użyjesz tzn mniej lub bardziej tłusta Do tego cebula i smalec jedynie oraz wybrane warzywa itp.

Odpowiedz
krystyna

Witaj Olu…świetny blog…wlasnie zapisałam sie do newslettera…do tej pory szukalam od czasu do czasu..w necie pozdrawiam serdecznie…wyjatkowa blogerko!!!

Odpowiedz
Monia

Karkówka właśnie siedzi w piekarniku i juz pachnie obłędnie 🙂 to mój początek z keto, więc mam pytanie… codziennie wyliczam wartości i nie wiem jak dobić tłuszcz do 80%. Dodaję wszędzie olej, piję kawę bulletproof, a ledwie osiągam 80% (białko za to mam zawsze odrobinę ponad zaplanowane 15%). Olu, czy mogłabyś poleci mi jakieś produkty bogate w tłuszcz, ale aby nie miały takiej ilości białka? Dziękuję :*

Odpowiedz
Ola

Na początku polecam tłuste mięsa i ryby, ale i tak na ogół trzeba dolewać też dodatkowego tłuszczu. To tylko początek a po adaptacji te proporcje wyglądają już inaczej 😉

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *