SOCZYSTA KARKÓWKA DUSZONA (LCHF, paleo, keto, optymalna)

Karkówka oraz inne tłuste mięsa to sztandarowe produkty, jakie pojawiają się w dietach LCHF. Jeśli poszukujecie przepisu na smaczną, aromatyczną, delikatną i wręcz rozpływającą się w ustach karkówkę, to ten przepis jest właśnie dla Was! W naszym menu gości bardzo często! Podobnie jak inne posiłki w stylu: mięso, tłuszcz i warzywa idealnie sprawdza się szczególnie u osób rozpoczynających dietę z racji łatwiejszego wyliczenia proporcji BTW takiego posiłku 😉

Składniki:

  • 1 kg karczku bez kości
  • 3 duże cebule
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • słodka papryka
  • smalec

13428395_1008174065902595_2169048192513157564_n (2)Mięso umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić w plastry ok 1,5 cm grubości.

Pokrojone mięso przykryć folią i rozbić lekko tłuczkiem.

Następnie oprószyć z obu stron solą, pieprzem i słodką papryką.

Na rozgrzany, smalcu obsmażać mięso krótko z każdej strony.

Naczynie żaroodporne posmarować smalcem i układać w nim obsmażone kawałki karkówki.  Całość podlać 5-6 łyżkami wody, przykryć i piec w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 180 °C.

Po 30 minutach przewrócić każdy kawałek mięsa na drugą stronę, podlewając w razie potrzeby dodatkowo wodą (2-3 łyżki). Przykryć i ponownie wstawić do piekarnika na kolejne 15 minut.

13445296_1008173915902610_1665575494719157918_n (2)

Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na tłuszczu, który pozostał z obsmażania mięsa.

Gotową cebulę wyłożyć na mięso razem z tłuszczem, przykryć i ponownie wstawić na 15 minut do piekarnika. Dzięki cebuli, która puszcza sok karkówka mięknie i staje się jeszcze bardziej soczysta i aromatyczna.

Podawać z ulubionymi warzywami niskowęglowodanowymi. Polecam nasz ulubiony zestaw na lato – karkówka z mizerią 😉

8 komentarzy

Bartek

Super przepis.
Mam pytanie, czy tak przyrządzoną karkówkę (większą ilość) można trzymać w lodówce na kolejne dni i potem tylko odgrzewać?
Pozdrawiam,
Bartek

Odpowiedz
Ola

Oczywiście! Sama tak właśnie robię przygotowując 1-1,5 kg mam obiady na kilka dni. Jako kobieta pracująca zawsze robię posiłki na 2-3 dni 😉

Odpowiedz
Ola

BTW zależy od karkówki jakiej użyjesz tzn mniej lub bardziej tłusta Do tego cebula i smalec jedynie oraz wybrane warzywa itp.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *