SERNIK WIEDEŃSKI (keto, LCHF, optymalny, bez glutenu i cukru)

Znakomity przepis na klasyczny sernik wiedeński, czyli bez jakiegokolwiek spodu. Puszysty, bardzo delikatny, wilgotny o wyraźnym smaku pieczonego sera. Zdecydowanie jest to ulubiony sernik mojej rodziny i znajomych, którzy niejednokrotnie mieli okazję go próbować 😉 Ja wybieram wersję klasyczną z nutką wanilii, ale można do niego dodać także otartą skórkę z cytryny lub pomarańczy albo rodzynki, co oczywiście wpływa na makro 😉

Składniki (forma okrągła 25 cm):

Jako że jest to najbardziej prosty i leniwy przepis nieco inny od tego puszystego, który już Wam kiedyś prezentowałam to nie trzeba oddzielać żółtek od białek tylko wystarczy po prostu wszystkie składniki dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji.

Formę (u mnie tortownica 25 cm) wysmarować masłem a następnie wylać masę serową.

Piec przez 50-60 minut w temperaturze 170 (góra-dół). Jeśli wierzch jest zbyt przypieczony przełączyć grzałki tylko na dół (można połączyć z termoobiegiem).

Po upływie godziny sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest gotowe. Ewentualnie piec przez kolejne 10-15 minut.

Po upieczeniu ciasto zostawić na chwilę w lekko uchylonym piekarniku do wystygnięcia.

Wystudzone ciasto można posypać słodzikiem w formie pudru lub przygotować polewę czekoladową.

Smacznego! 🙂

BTW całości: 1960 g, 4349 kcal, B 275 g, T 336 g, W 44 g. W 100 g: 222 kcal, /b 14 g, T 17 g, W 2 g.

27 komentarzy

Alejandra

Zrobiony, właśnie się studzi Ale nie mogłam znaleźć tej wanilii, więc skorzystałam z aromatu waniliowego-chyba nie grzech? Dzięki za wszelkie przepisy!!!

Odpowiedz
Karpiu

Zrobione i już prawie zjedzone, pyszny. Nie miałem wanili za to dałem aromat cytrynowy ale to był błąd trzeba po prostu dać skórkę cytrynową 🙂

Odpowiedz
Marzena

Sernik wyszedł pyszny, będzie to na pewno ciasto nr 1 na Wielkanoc. A najlepsze jest to, że wyjątkowo smakował wybrednej nastolatce, która uznaje tylko słodycze 🙂

Odpowiedz
Ola

Bardzo rzadko jadam desery i nabiał też ograniczam, ale zjedzenie takiego niesłodzonego sernika nie stanowi dla mnie problemu bo nie potrzebuję już słodkiego smaku 😉

Odpowiedz
Ola

Kwestia preferencji smakowych i jak słodkie lubisz. Trzeba próbować. Ja w ogóle nie potrzebuję słodkiego smaku więc nie będę tutaj dobrym doradcą 😉

Odpowiedz
iwonka

Sernik nie wiem jeszcze jak smakuje ale wygląda mega. Myślę że trzeba troszkę większa forme do pieczenia ja dałam 26cm a sernik tak wyrósł że raz tyle mi wystaje

Odpowiedz
Ola

Mnie też zawsze bardzo rośnie ale niestety później opada. Chyba spróbuję patentu z pieczeniem w kąpieli wodnej bo ponoć wtedy zostaje taki wysoki.

Odpowiedz
TomKzK

Robię już drugi raz i jest super, za pierwszym razem dałem mąkę migdałową i też wyszło pyszne.

Odpowiedz
Justyna

Na święta zrobiłam dla siebie (żeby nie kusiły mnie słodycze na stole dla rodziny, ktora nie trzyma diety).. posłodziłam erytrytolem i wyszedł pyszny 😀 wilgotny, puszysty, w ogole nie czuc, ze dietetyczny! Dziękuję za przepis i pozdrawiam 😉

Odpowiedz
Kris

Ja niestety nie mogę polecić. Przepis mi nie wyszedł, ciasto smakuje jak omlet. Wszystko zrobiłem wg wskazówek, ale po 75 minutach ciasto nadal było lepkie. Po szkodzie porównałem ten przepis z innymi stronamii główna różnica to ilość jajek i ilość mąki – gdzie indziej podaja max. 4 jajka na kg sera i min. 1,5 szklanki maki. Przypuszczam, że dodanie mniejszej ilości jajek spowoduje zniwelowanie smaku omleta w serniku.

Odpowiedz
Ola

No cóż Kris jesteś pierwszą osobą, która zgłasza negatywną opinię na temat tego sernika, który zrobił furorę wśród osób na dietach LCHF, ale i wśród zwykłych zjadaczy chleba 😉 Jak widać ilu, ludzi tyle gustów 😉

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *