SAŁATKA CAPRESE (keto, LCHF, optymalna, bez glutenu)

Sałatka caprese , czyli pomidory, mozzarella i bazylia to jeden najpopularniejszych włoskich smakołyków. Idealna w upalne dni jako lekkie śniadanie, lunch czy kolacja. Nie tylko świetnie smakuje, ale i znakomicie wygląda więc sprawdza się także jako przystawka na wszelkiego rodzaju imprezach okolicznościowych. W zależności od ilości i rodzaju użytych dodatków w postaci sosu czy oliwek można znakomicie podbić makro o tłuszcz pod etap i cel jaki nam aktualnie przyświeca.

Sałatka caprese

Składniki na sałatkę caprese:

Pomidory umyć, osuszyć i pokroić na ok 0,5 cm grubości plastry.

Mozzarellę wyjąć z zalewy, osuszyć i pokroić na takiej samej grubości plastry.

Używając świeżej bazylii (co gorąco polecam) oberwać kilkanaście listków.

Pomidory układać na półmisku na przemian z mozzarellą i listkami bazylii.

Można też użyć suszonej bazylii, ale zdecydowanie bardziej polecam świeże zioła jeśli tylko mamy do nich dostęp.

Sałatkę doprawić świeżo zmielonym czarnym pieprzem, suszonym oregano i polać przygotowanym sosem. U mnie sprawdza się mix: oliwa z oliwek, olej z pestek dyni, który nadaje fajnego orzechowego posmaku oraz olej MCT.

Można również użyć octu balsamicznego a w rozszerzonej wersji dołożyć pokrojone czarne lub zielone oliwki.

Sałatkę najlepiej przygotować bezpośrednio przed podaniem i wtedy ją posolić. Nie polecam wcześniejszego solenia aby pomidory nie puściły soku i nie rozmiękły za bardzo.

Caprese można też podawać w formie koreczków czyli pomidorek koktajlowy, kuleczka mozzarelli i listek bazylii połączone wykałaczką, które macza się w przygotowanym sosie.

Smacznego!

BTW sałatki caprese : całość z użyciem w/w 25 g tłuszczu w postaci sosu: 380 g, 586 kcal, B 26 g, T 44 g, W 9 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *