SAŁATKA Z AWOKADO I OGÓRKA (keto, LCHF, optymalna, paleo, bez glutenu i laktozy)

Dzisiaj coś dla wielbicieli sałatek. Bardzo prosta, lekka a zarazem sycąca sałatka z awokado, które ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych m.in. poprawia pracę mózgu, chroni serce,  działa odmładzająco, wspomaga odchudzanie i pracę układu trawiennego, jest korzystne dla kobiet w ciąży a nawet chroni wzrok.

Składniki:

Ogórka obrać i pokroić na ćwiartki.

Cebulę obrać i pokroić w piórka.

Czosnek wycisnąć przez praskę.

Natkę pietruszki lub koperek posiekać drobno.

Do powyższych przygotowanych składników dodać sól, wszystko dokładnie wymieszać i schłodzić w lodówce przez ok 30 minut.

Z awokado usunąć pestkę, obrać, miąższ pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny.

Awokado dodać do pozostałych składników. Doprawić oliwą i/lub olejem MCT oraz octem jabłkowym.

Polecam posypać orzechami, ziarnami słonecznika, pestek dyni itp. Można do niej dodać także jajka, chipsy bekonowe lub kurczaka.

Podawać jako samodzielny posiłek lub dodatek do mięs, ryb itp.

Smacznego!

BTW całości bez dodatków: 368 g, 445 kcal, B 4,6 g, T 39 g, W 19 g. W 100 g: 121 kcal, B 1,25 g, T 11 g, W 5 g.

6 komentarzy

S

Pani Olu bardzo dziękuję za tego bloga! Dzięki Pani zainteresowałam się dietą LCHF i właśnie ją rozpoczynam 🙂 Jednak mam kilka pytań. 1. Ile wody nalezy pić w trakcie takiej diety? Podobno łatwo o odwodnienie, jesli moje zapotrzebowanie na wodę to ok. 2 litry to powinnam pić tyle, czy więcej? Czy mozna od czasu do czasu pić wodę gazowaną (rzadko)? Czy po okresie adaptacji mozna czasami dodać do wody plaster cytryny lub limonki? 2. Mam problem z suplementami. Mam juz magnez, wapń, sód, witaminy ale zastanawiam się, ile potasu przyjmować. Oczywiscie wiem ze to zalezy od mojego zapotrzebowania i nie ma wartosci uniwersalnej natomiast kalkulator podaje mi normę dla mnie ok. 4700 mg a z diety wychodzi mi maksymalnie 1500 a tabletki z apteki mają bardzo mało potasu (jedna to 10-15% dziennego zapotrzebowania) czy w takim wypadku brac tyle ile wskazuje ulotka czy więcej? 3. Czy w lchf mozna spozywac maslo orzechowe w nieduzych ilosciach? Chodzi mi o takie domowe masło

Odpowiedz
Ola

Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na część Twoich pytań ale postaram się 😉
Ad. wody zależy od wielu czynników i inne normy obowiązują osoby na adaptacji, ćwiczące, z różnego rodzaju chorobami a nawet rzutuje na nie pora roku i temperatura. Najważniejsze to pić często a małe ilości pamiętając że moment kiedy odczuwamy pragnienie oznacza, że już dochodzi do odwodnienia. Dlatego nie powinno dopuszczać się do tego stanu. Można dodawać limonkę, cytrynę czy miętę jeśli ktoś nie lubi czystej wody. Woda gazowana nie przeszkadza w ketozie ale nie jest wskazana z racji wpływu dwutlenku węgla na układ pokarmowy. Gaz powoduje także wzdęcia, przelewanie w żołądku i odbijanie się czyli uczucia dyskomfortu.

Ad. 2 Co do suplementów to niestety w obecnych czasach żadna dieta nawet najlepiej zbilansowana nie dostarczy nam 100% zapotrzebowania na wszystkie witaminy i mikroelementy. Dlatego tak ważna jest suplementacja. Są wskazania do pewnych suplementów dla osób na LCHF jak magnez, potas, sód, witamina D3 itp. Co do dawki to jest to mocno indywidualna kwestia ale i warunki zewnętrzne także na nią rzutują i zmienia się nawet wraz z porą roku jak w przypadku tD3.
Ad. 3 Masło orzechowe o ile jest zrobione z orzechów (a nie strączków, czyli ziemnych orzeszków) jest OK ale trzeba pamiętać że nie jest wskazane w okresie adaptacji i redukcji wagi.

Odpowiedz
Madzia

Muszę przyznać ze jest to ostatnio moja ulubiona sałatka za równo do wszelkich mięs do omletów wytrawnych jak i sama jako przekąska po prostu mega

Odpowiedz
Ania

Świetny blog! Cieszę się, że na niego trafiłam. Jutro zrobię tą sałatkę z dodatkiem kurczaka i ziaren słonecznika.
Czekam z niecierpliwością na więcej przepisów.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *