RYŻ Z KALAFIORA (niskowęglowodanowy, bezglutenowy)

Zaoszczędź sobie kilkaset kalorii i, co najważniejsze, węglowodanów w swoich posiłkach jedząc ryż z kalafiora!

Dla porównania 100g gotowanego produktu:

Ryż z kalafiora – 23 kcal (białka: 2g, tłuszcze: 0g, węglowodany: 4g)

Ryż biały – 130 kcal w 100 g ((białka: 3g, tłuszcze: 0g, węglowodany: 28g)

20151114_093318

Ryż z kalafiora możesz przygotowań na 3 różne sposoby, uzyskując różne efekty pasujące do wszelkiego rodzaju dań.

Oddzielone różyczki kalafiora zetrzeć na tarce o grubych oczkach lub umieścić w pojemniku 20151114_090006i zblendować do momentu aż kalafior będzie przypominał ziarenka ryżu.

Gdy kalafior jest przygotowany, można go przechowywać aż będzie potrzebny. Najlepiej podzielić go na porcje po 100g (25 kalorii) i przechowywać w lodówce do trzech dni, albo w zamrażarce przez dwa miesiące. Ryż może być podgrzewany w mikrofalówce zamrożony lub rozmrożone przed smażeniem lub gotowaniem w kuchence mikrofalowej.

Ryż gotowany w mikrofalówce

Najprostsza i najszybsza metoda. . Uzyskany „ryż” przykryć folią spożywczą i umieścić w mikrofalówce na 3-4 minuty w bardzo wysokiej temperaturze. W przypadku ryżu z zamrażarki gotować 4-5 minut mieszając .

Metoda ta daje ładnie wyglądający ryż o neutralnym smaku, idealny do serwowania z curry lub gulaszem

Ryż smażony

Ryż smażyć przez 5 minut na odrobinie rozgrzanego oleju kokosowego.

Ryż nabiera lekko orzechowego smaku i koloru i niestety robią się w niektórych miejscach zbite grudki. Sprawdza się do wykonywania sushi z kalafiora, ponieważ grudki lepiej się łączą ze sobą w dłoni.

Ryż prażony

Blachę skropić oliwą z oliwek a następnie rozłożyć cienką, równomierną warstwę ryżu. Ryż prażyć przez 12 minut w temperaturze 200 ° C, mieszając go trakcie prażenia.

Ryż przygotowany w piekarniku jest lekki, puszysty i ma intensywny smak.

5 komentarzy

Ola

A dlaczego miałoby być już po stronie? 😉 Przepisy cieszą się bardzo dużą popularnością więc działam dalej bo wiele osób już schudło dzięki diecie LCHF i moim przepisom 😉

Odpowiedz
Asia

Ciekawe czy taki ryż kalafiorowy ma w ogóle smak zbliżony do ryżu… ja tam kalafiora bardzo lubię, ale nie chciałoby mi się specjalnie produkować ryzu jak mogłabym zjesc kurczaka z całym kalafiorem zamiast z ryżem. Fajnym pomysłem na danie z kalafiora jest tez zupa bogata w cenne warzywa: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/zupa-kalafiorowa-zdrowie-w-garnku Musimy wybierać z żywności tylko to co dostępne i zdrowe,a eksperymenty kulinarne – czemu nie 🙂

Odpowiedz
Novali

Droga Olu ! Gratuluję Ci świetnej strony . Można się tutaj dowiedzieć bardzo dużo ciekawych rzeczy.Widać ,że masz znaczną wiedzę z zakresu dietetyki. Ale jedno mnie niepokoi. A mianowicie to , że w przepisach często używasz kuchenki mikrofalowej do przyrządzania proponowanych potraw. Po podgrzaniu jedzenia w mikrofali, pomijając fakt szkodliwego promieniowania, traci ono większość , jeśli nie wszystkie cenne wartości odżywcze, witaminy i minerały, makro i mikroelementy. Pozdrawiam i życzę wiele sukcesów !

Odpowiedz
Ola

Novali opadaj mi proszę w ilu przepisach używam kuchenki mikrofalowej? i przełóż to na ilość przepisów jakie do tej pory opublikowałam a zobaczysz że używam a raczej używałam jej sporadycznie 😉 Co do samych kuchenek mikrofalowych i ich szkodliwości to różne są teorie i badania na ten temat, ale uspokoję Cię że do przygotowania posiłków prawie jej nie używam ostatnio.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *