POLĘDWICZKI WIEPRZOWE (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)

Polędwiczki wieprzowe nie są tanie ale są pyszne i warto by chociaż „od święta” pojawiły się na naszych talerzach w przerwie boczku, łopatki, karkówki itp. Ich mięso jest szlachetne, delikatne, miękkie i soczyste oraz bardzo łatwe i szybkie do przygotowania. Tutaj przepis na najprostszą wersję, czyli bez żadnego rozbijania, jedynie lekko dociśnięte dłonią, posypane solą i pieprzem a następnie usmażone na odrobinie tłuszczu. Tak przygotowane polędwiczki wieprzowe w towarzystwie surówek czy gotowanych warzyw stanowią doskonałe danie samo w sobie, ale są też dla mnie bazą do wielu innych przepisów jak np. polędwiczki w sosie grzybowym, koperkowym, śmietanowym, curry, szpinakowym itp. którymi będę dzielić się z Wami. Dzięki sosom można ponadto doskonale podbić tłuszcz by uzyskać odpowiednie makro.

polędwiczki wieprzowe

Składniki – polędwiczki wieprzowe:

Polędwiczki opłukać w zimnej, bieżącej wodzie. Następnie osuszyć papierowym ręcznikiem i oczyścić z błonek.

Polędwiczki pokroić w plastry o grubości ok 1,5-2 cm.

Tak przygotowane plastry rozłożyć na desce lub blacie kuchennym i docisnąć je delikatnie dłonią. Polędwiczki wieprzowe mają delikatne mięso więc nie wymagają rozbijania tłuczkiem.

Kotlety posypać z obu stron solą i świeżo zmielonym pieprzem.

Na patelni rozgrzać tłuszcz. U mnie jest to masło klarowane ponieważ fajnie komponuje się z delikatnym mięsem.

Na dobrze rozgrzany tłuszcz włożyć polędwiczki i smażyć po 3-5 minut z każdej strony na średnim ogniu (w zależności od wielkości i grubości plastrów). Trzeba uważać by nie smażyć zbyt długo bo wyjdą twarde i suche.

  1. Prawidłowo przygotowane polędwiczki wieprzowe po przekrojeniu powinny puścić sok (musi być przeźroczysty a nie krwisty).

Polędwiczki wieprzowe podaję z surówkami, gotowanymi warzywami i różnego rodzaju sosami jak grzybowy, koperkowy, śmietanowy, curry, szpinakowy itp. by podbić makro tłuszczem dodanym ponieważ same polędwiczki to oczywiście chude mięso.

Smacznego!

BTW całości: 530 g, 814 kcal, B 105 g, T 41 g, W 0 g. W 100 g: 154 kcal, B 20 g, T 8 g, W 0 g.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *