PIZZA Z CUKINII (keto, LCHF, bez glutenu)

Pizza z cukinii to kolejny przepis dla wielbicieli pizzy, którzy z różnych powodów muszą lub chcą zrezygnować z ciasta na bazie mąki. Taka warzywna pizza sprawdzi się zarówno u osób na dietach LCHF, jak i tych unikających glutenu. Spód do ciasta stanowi nieco zmodyfikowana rolada z cukinii. Makro samej cukinii podbijamy odpowiednimi dodatkami (ser, boczek, chorizo, szynka parmeńska, kurczak itd.) by uzyskać takie na jakim nam zależy.

pizza z cukinii

Składniki – pizza z cukinii:

Dodatki:

Cukinię umyć, osuszyć, rozkroić i wydrążyć pestki oraz gąbczasty miąższ. Pozostałą cukinię zetrzeć razem ze skórką na tarce o dużych oczkach. Można użyć robota wielofunkcyjnego z odpowiednią tarczą.

Startą cukinię umieścić na sitku i posolić żeby puściła sok.

Po ok 10 minutach dokładnie odcisnąć z wody.

Jajka roztrzepać z dodatkiem soli, pieprzu, koperku i ewentualnie innych przypraw.

Masę jajeczną dodać do cukinii.

Dosypać startą mozzarellę lub ser żółty i wszystko dokładnie wymieszać.

Przygotowaną masę rozsmarować na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Ciasto nie może być zbyt grube aby dobrze się upiekło. U mnie ma grubość ok 1 cm.

Piec przez 15 minut w temperaturze 200° C (termoobieg) aż brzegi zarumienią się.

Ciasto przełożyć na drugą stronę a następnie przełożyć na drugą stronę przy pomocy papieru na którym się piekła wyłożyć na nowym papierze i piec przez kolejne 10 minut, obserwując by nie była zbyt spieczona.

Na gotowym spodzie ułożyć ulubione dodatki ;). U mnie jest to sos pomidorowy (przecier pomidorowy + bazylia + sól + pieprz), ser mozzarella, salami, boczek i pieczarki. Całość oprószam ziołami prowansalskimi, oregano i bazylią.

Gotową pizzę piec przez kolejne 5 minut do momentu roztopienia się sera.

Ostudzoną lekko pizzę pokroić i zjeść na zdrowie.

Pizza z cukinii świetnie komponuje się z sosami np. czosnkowym czy pomidorowym a u mnie zawsze jest serwowana z zieleniną czyli rukolą, roszponką i bazylią.

Smacznego!

BTW samego spodu pizzy: całość: 1380 g, 966 kcal, B 77 g, T 59 g, W 41 g. W 100g: 70 kcal, B 6 g, T 4 g, W 3 g.

BTW całości z w/w dodatkami bez zieleniny: 1870 g, 2632 kcal, B 158 g, T 202 g, W 49 g. W 100 g: 140 kcal, B 8 g, T 11 g, W 3 g.

 

 

5 komentarzy

Adrianna

Ogólnie wszystko super, ale nie wiem czemu,ale wyszła mi lekko gorzkawa.. zastanawiam się co może być przyczyną..:(

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *