PIZZA SEROWA (keto, LCHF, bez glutenu)

Udostępnij ten przepis
  • 3
  •  
  • 4
  •  
  •  
    7
    Udostępnienia
PIZZA SEROWA (keto, LCHF, bez glutenu)
5 (100%) 3 votes

Czy wiecie, że 9 lutego jest Międzynarodowy Dzień Pizzy? Zatem przed Wami kolejny przepis na pizzę w wersji LCHF. Tym razem jest to pizza serowa bez jakiejkolwiek mąki. Idealna dla tych, którzy nie lubią warzywnych „ciast” oraz posmaku łupin babki czy kokosa. Bazę stanowi mega proste ciasto, którego używam w znanej Wam już i bardzo popularnej roladzie serowej z mięsem mielonym bądź z kurczakiem i pieczarkami.


Składniki – pizza serowa:

Składniki na „ciasto”:

  • 4 jajka
  • 30 g (2 łyżki) majonezu dobrej jakości lub gęstej tłustej śmietany z dodatkiem przypraw (u mnie majonez)
  • 350 g dobrej jakości żółtego sera lub mozzarella w kostce lub tartego – nie tego w zalewie (patrz na skład)

Wybrane przykładowe dodatki:

Ser żółty zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Dodać całe jajka i majonez, który można pominąć albo zastąpić gęstą tłustą śmietaną z dodatkiem ulubionych przypraw. Całość dokładnie wymieszać.

Masę wyjąć na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec ok 20 minut w temperaturze 180 °C.

Na gotowym spodzie ułożyć ulubione dodatki. U mnie jest to tutaj sos pomidorowy (przecier pomidorowy + bazylia + sól + pieprz), ser mozzarella, chorizo i salami oraz papryka. Całość oprószona ziołami prowansalskimi, oregano i bazylią.

Gotową pizzę piec przez kolejne 5-10 minut do momentu roztopienia się sera.

Najlepiej kroić na kawałki, gdy pizza serowa jest chwilkę przestudzona – ok 3 minut.

Pizza serowa świetnie komponuje się także z innymi dodatkami jak pieczarki, boczek, szynka, oliwki oraz sosami np. czosnkowym, BBQ czy pomidorowym. U mnie zawsze jest serwowana z zieleniną czyli rukolą, roszponką i bazylią.

Smacznego!

BTW samego spodu pizzy:620 g, 1755 kcal, B 122 g, T 138 g, W 5 g. W 100g: 283 kcal, B 20 g, T 22 g, W 1 g.

BTW pizzy z wymienionymi składnikami bez zieleniny: 1090 g, 2921 kcal, B 191 g, T 228 g, W 19 g. W 100 g: 268 kcal, B 18 g, T 21 g, 2 g.

A tutaj pomysły na inne pizze LCHF: z kalafiora, z cukinii, serowo-kokosowąketo pizzę z mąką migdałową (tu już niestety obróbka orzechów) oraz mini pizze z cukinii.



8 komentarzy

Hubert

Fantastyczna jest … zjadłem tylko jeden kawałek bo resztę wcięły dzieciaki i żona.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *