KREWETKI W MAŚLE CZOSNKOWYM (keto, LCHF, optymalne, bez glutenu)

Osobiście nigdy nie byłam fanką owoców morza, ale mam w domu 2 wielbicieli tego typu potraw więc przygotowuję je specjalnie dla nich. Jednak do krewetek z masłem czosnkowym przekonałam się również i ja sama 😉 Do przygotowania polecam świeże krewetki w pancerzu (mogą być gotowane) a na pewno poczujecie różnicę w smaku porównując do tych mrożonych.  Danie nie tylko pyszne, ale i ekspresowe 😉

Składniki:
  • 500 g świeżych (u mnie gotowanych) krewetek królewskich w pancerzach
  • 100 g masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chilli drobno posiekanej
  • natka pietruszki
  • pieprz
  • sól

Masło rozgrzać na patelni. Ułożyć świeże krewetki i dodać wyciśnięty czosnek oraz drobno pokrojoną papryczkę chilli.

Smażyć po 2-3 minuty z każdej strony.

Na 2 minuty przed końcem smażenia dodać posiekaną natkę pietruszki, sól oraz pieprz.

  • Tak przyrządzone krewetki są gotowe do podania np z miksem sałat i ulubionymi warzywami.

Krewetkę  należy obierać od urwania głowy, potem ogona i zdjęcia pancerza. Można ją lekko rozkroić z góry wzdłuż i oczyścić.

Smacznego! 🙂

BTW dla 100 g krewetek królewskich z masłem (20g) bez dodatków: 362 kcal, B 17g, T 26 g, W 1 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *