PAPRYKA FASZEROWANA MIĘSEM MIELONYM (keto, LCHF, optymalna, paleo, bez glutenu i laktozy)

 

Papryka faszerowana to jedna z naszych ulubionych jesiennych potraw.  Większość osób przygotowuje ją z ryżem lub kaszą, ale na LCHF oczywiście faszerujemy samym mięsem. Prosta w przygotowaniu, rozgrzewa, syci a dodatkowo wprowadza do naszego życia odrobinę koloru w te ponure i chłodne dni. Super danie na jesień i zimę!

Składniki:

  • 600 g papryki po wydrążeniu – u mnie 3 duże papryki każdego koloru: żółta, czerwona, zielona
  • 30 g masła klarowanego
  • 60 g cebuli
  • 400 g mięsa mielonego (u mnie 1:1 mięso z łopatki i karkówki wieprzowej)
  • sól i pieprz do smaku
  • papryka słodka i/lub chilli
  • opcjonalnie inne przyprawy
  • 3-4 łyżeczki natki pietruszki
  • opcjonalnie ser żółty

Mięso mielone wyrobić z przyprawami w misce.

Cebulę drobno posiekać i lekko podsmażyć na maśle klarowanym.

Cebulę oraz posiekaną natkę pietruszki dodać do mięsa.

Papryki umyć i w zależności od wielkości i kształtu przekroić na pół lub odciąć jedynie górne części z ogonkami. Usunąć gniazda nasienne i napełnić farszem.

Naczynie żaroodporne wysmarować masłem klarowanym lub smalcem.

Papryki umieścić w naczyniu a następnie podlać odrobiną wody aby była na dnie naczynia.

Piec pod przykryciem przez 45-50 minut w 200 st C obserwując żeby papryka nie spiekła się za bardzo. Ewentualnie zmniejszyć nieco temperaturę.

Opcjonalnie, jeśli nie unikacie laktozy na 10 minut przed końcem pieczenia papryki można mięso posypać startym żółtym serem lub mozzarellą.

Dla podbicia makro ja dodaję zawsze na talerz jakiś tłuszcz, czyli masło klarowane, smalec a od kilku miesięcy staram się do każdego posiłku dorzucać olej MCT, o którego właściwościach pisałam tutaj.

Smacznego!

BTW całości bez sera żółtego i dodatkowego tłuszczu: 1090 g, 1345 kcal, B 73 g, T 100 g, W 45 g. W 100 g: B 6,5 g, T 9,2 g, W 4 g.

2 komentarze

Ola

Każda modyfikacja na własną odpowiedzialność i po własne zapotrzebowanie oraz model odżywiania. U mnie mięso drobiowe było tylko w projekcie AKR czyli podczas redukcji przez ok 4 tygodnie a tak wolę tłuste mięska a oleju rzepakowego nie używam w ogóle.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *