OLIWKA MAGNEZOWA (suplement, dieta, magnez)

Tym razem nieco nietypowy przepis bo niejadalny, czyli oliwka magnezowa którą stosuję od kilku miesięcy w celu suplementacji magnezu. Niestety żyjemy w czasach permanentnego stresu a ten „pożera” magnez, dlatego wiele osób – nawet tych prawidłowo odżywiających się – ma jego niedobory, które nie kończą się tylko na skurczach mięśni czy drgającej powiece. Dlatego tak ważna jest prawidłowa suplementacja tego mikroelementu. Często pytacie jaką formę wybrać? U mnie od kilku miesięcy jest to oliwka magnezowa, czyli najlepiej przyswajalna forma bo przez skórę, która jest największym organem w naszym ciele 😉

oliwka magnezowa

Objawy niedoboru magnezu:

  • – nadpobudliwość nerwowa, trudności z uspokajaniem się, szybkie wpadanie w gniew, wahania nastroju, stany lękowe, napady niepokoju
    – uporczywe i silne bóle głowy, skłonność do migren
    – zawroty głowy, omdlenia
    – nudności
    – zaburzenia widzenia, zmętnienie soczewki
    – skurcze i drżenie mięśni, mrowienia, szybkie męczenie się podczas wysiłku fizycznego
    – trudności w oddychaniu
    – arytmie, zakrzepy, kołatanie serca, bóle w okolicy serca
    – wypadanie włosów, łamanie się paznokci
    – bóle kręgosłupa, zwiększona łamliwość kości, osteoporoza
    – nagłe pojawianie się próchnicy
    – problemy z koncentracją
    – problemy z układem odpornościowym – skłonność do łapania infekcji
    – ciągłe zmęczenie (mimo wielogodzinnego snu)
    – zaburzenia miesiączkowania, PMS
    – samoistne poronienia, skrócenie okresu ciąży.

Składniki – oliwka magnezowa (proporcja 1:1):

 

  • 100 g chlorku magnezu CZDA – Osoby mające problemy z tarczycą używają siarczanu magnezu czyli tzw. sól Epsom, która nie zawiera niewskazanych w tym przypadku jonów chloru, bromu, fluoru.
  • 100 ml wody destylowanej/demineralizowanej

W rondelku lub garnuszku podgrzać, ale nie gotować wodę destylowaną.

Odważyć 100 g chlorku magnezu.

Wodę przelać do czystej szklanki lub słoiczka a następnie rozpuścić w niej chlorek magnezu. Do mieszania użyć drewnianej lub plastikowej łyżeczki/szpatułki/słomki.

Gdy kryształki rozpuszczą się wystudzić płyn a następnie przelać do czystej i suchej buteleczki z atomizerem.

Mimo, że oliwka magnezowa nie zawiera w składzie żadnego tłuszczu to z racji konsystencji nazywana jest właśnie oliwką.

Na początku stosowania może pojawić się lekkie pieczenie a szczególnie na wrażliwej lub wysuszonej lub otartej skórze. Dlatego też nie należy stosować oliwki bezpośrednio po depilacji a w przypadku chęci przyspieszenia gojenia otarć i ran trzeba liczyć się z mniejszym lub większym uczuciem pieczenia.

Zastosowanie – oliwka magnezowa:

  1. 1. Mgiełka – suplement uzupełniający niedobory magnezu – na wieczór po kąpieli spryskać ciało omijając twarz, narządy płciowe, sutki a następnie rozsmarować (może pojawić się uczucie ciepła).

2. Ekologiczny dezodorant mineralny pod pachy –  wystarczą 2-3 pryśnięcia i wtarcie w skórę pod pachami. Magnez działa antybakteryjnie i zapobiega rozwojowi bakterii odpowiedzialnych za przykry zapach a efekt utrzymuje się cały dzień nawet przy dużym wysiłku fizycznym, w upały czy w ciepłych krajach. Ponadto oliwka nie zatyka gruczołów potowych i jest zdrowsza niż sklepowe antyperspiranty. Dodatkowo nie posiada zapachu i nie pozostawia śladów na ubraniach.

3. Środek przeciwbólowy na obolałe mięśnie, stawy, kości, stłuczenia i obrzęki – oliwką należy spryskać obolałe miejsca i delikatnie wmasować. Jeśli doszło do urazu naskórka i powstały otwarte rany warto je omijać by uniknąć pieczenia choć sama oliwka nie zaszkodzi a wręcz przyczynia się do szybszego gojenia.

5. Środek odprężający i niwelujący objawy stresu – oliwką spryskać miejsca gdzie nanosimy perfumy by szybko się wchłonęła i przyniosła ukojenie np. na nadgarstki, szyję, zgięcia w łokciach a następnie wmasować. Osobom szczególnie narażonym na stres np. w miejscu pracy polecam malutki, podręczny atomizer do torebki by  razie potrzeby móc szybko przynieść sobie ulgę.

4. Oliwka do masażu całego ciała – wystarczy użyć płynu jak tradycyjnej oliwki do masażu.

 

Źródła:

http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/7,101580,22851795,niedobor-magnezu-przyczyny-objawy-sposoby-uzupelniania.html

2 komentarze

Justyna

Ciekawa propozycja. Gdzie można kupić wodę destylowaną i chlorek magnezu? Na ile czasu wystarcza Ci oliwka z tej ilości składników? Pozdrawiam!

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *