„NUTELLA” LCHF Z AWOKADO (keto, LCHF, optymalne, paleo, bez cukru)

Banalnie prosta, szybka w przygotowaniu i przepyszna „nutella” na bazie awokado, które jest źródłem witaminy: A, B1, B2, PP, C, K, H oraz substancji mineralnych, wapnia, potasu oraz jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Osobom na adaptacji, z nietolerancją orzechów lub unikającym słodzików i dużych ilości węglowodanów polecam krem w wersji podstawowej 2-składnikowej (awokado+ kakao). Inne wersje ograniczyć może tylko nasza wyobraźnia i makro 😉 Ja dla córki dodaję jeszcze orzechy lub gotowy krem z orzechów laskowych ale można też sięgnąć po banana, ksylitol, cukier lub miód, jeśli nie pilnujecie bardzo niskich węglowodanów 😉

Składniki:
1 dojrzałe awokado
20 g kakao bez cukru
opcjonalnie do smaku słodzik (stewia – keto, LCHF), banan (paleo) lub ksylitol/cukier/miód
opcjonalnie 20 g orzechów laskowych

Awokado przekroić na pół i wyjąć pestkę.

Następnie wydrążyć z niego miąższ i włożyć do miksera/malaksera.

Dodać kakao i opcjonalnie dodatkowe składniki jak słodzik czy rozdrobnione orzeszki laskowe lub gotowy krem z orzechów laskowych. Całość zmiksować na gładką masę.

Krem można przechowywać w lodówce 2-3 dni o ile nie zniknie od razu po przygotowaniu 😉

Smacznego!

BTW całości z awokado, kakao i orzeszków: 180g, 505 kcal, B 8g, W 21g, T 45g. W 100 g: 281 kcal, B 4,4g, W 12g, T 25g.

13 komentarzy

Kasia

Twoje przepisy są super inspiracją, jako ze postanowiłam przejść na zdrowe odżywianie a uważam że dieta keto lub low carb do takich należy, przemawia jeszcze za nią to że leczą za pomocą niej padaczkę -co niestety zdiagnozowano u jednego z moich dzieci. Dzięki i będę często zaglądać , pozdrawiam i życzę wielu pomysłów kulinarnych

Odpowiedz
Ola

Kasiu bardzo dobra decyzja. Ja również mam padaczkę pourazową a dzięki ketozie nie mam ataków mimo iż nie przyjmuję leków. Dziękuję bardzo za miłe słowa. Ciszę się, że to co robię przydaje się innym osobom 🙂 Pozdrowienia dla Ciebie i Twoje rodzinki 🙂

Odpowiedz
Olga

Awokado mega zdrowe, ale co zrobić, żeby smakowało 🙁 nie mogę przełamać się do jego „surowego” smaku – nawet nie wiem jak to określić 🙂 próbowałam nutelle z Twojego przepisu i „wchodzi” na siłę 🙂 A ja chcę jeść awokado na keto 🙂 ehhh ketodramaty 🙂

Odpowiedz
Kaśka

Ja mogę ci polecić pastę: zmiksować awokado z tłustym twarogiem plus do tego przeciśnięty czosnek. Pieprz plus sól i na prawdę nie czuć awokado.

Odpowiedz
Justyna

ja polecam awokado z jajkiem – pod jajko (jako „chlebek”) albo rozdrobniona na pastę – pyszna! jeszcze do niedawna jadałam ją z chlebem, ale odkąd postanowiłam przejść na keto, wcinam ją na śniadanie prosto z miseczki i jest przepyszna, polecam!

Odpowiedz
Marta

chyba sprubuje twoich przepisów,moze nie bede miala wzdęć i różnych innych dolegliwosci ,dużo by pisał ,teraz zostało mi pozycic gluten chociaz naprawde ograniczyłam ,ale widze ze nic z tego pomomo ze jeszcze nie badałm czy mam na nie uczulenie ,to wiem ze to on włąsnie mi niszczy mój organizm…

Odpowiedz
Ania

Pani Olu robiłam ale moja konstrukcja niestety wyszła bardziej sucha hmmm myślę wina blender nie mam miksera może on spowodował że sucha wyszła

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *