MAKARON SPAGHETTI Z CUKINII Z SOSEM BOLOGNESE (keto, paleo, LCHF, optymalne, niskowęglowodanowe)

Udostępnij ten przepis
  • 1
  •  
  • 2
  •  
  •  
    3
    Udostępnienia
MAKARON SPAGHETTI Z CUKINII Z SOSEM BOLOGNESE (keto, paleo, LCHF, optymalne, niskowęglowodanowe)
Oceń ten przepis

Cukinia to cudowne warzywo mające znikomą ilość kalorii i setki zastosowań. Jako, że sezon w pełni to wykorzystuję ją w kuchni na maksa 😉  Dzisiaj prezentuję Wam przepis na przepyszny cukiniowy makaron, który jest świetną alternatywą dla osób dbających o linię oraz zdrowie. Cukinia jest idealnym warzywem na LCHF z racji małej ilości węglowodanów (3,11g/100g). Ponadto stanowi źródło witamin: C, PP, B1, B2 oraz beta-karotenu.

Długo zastanawiałam się nad zakupem spiralizera, ale ostatecznie z racji braku miejsca na kolejny sprzęt AGD oraz z oszczędności wybrałam ręczną temperówkę do warzyw, którą przechowuję po prostu w szufladzie 😉

13932759_1046067135446621_4750188952364795517_n (2)

Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego z tłuszczem
  • przecier pomidorowy 100% (np. Podravka) lub pomidory bez skórki
  • 3 ząbki czosnku
  • tłuszcz do smażenia
  • sól i pieprz do smaku
  • suszona bazylia, oregano i zioła prowansalskie
  • 100g startego sera żółtego lub mozzarella – do posypania opcjonalnie
  • 2 średnie cukinie z miękką skórką

Cukinię umyć, o suszyć a następnie przy pomocy temperówki spiralnej albo obieraczki julienne przygotować spaghetti. Jeśli nie macie takiej obieraczki/temperówki lub spiralizera cukinię można pokroić najpierw wzdłuż w plastry, a później w cienkie paseczki.

Osobiście lubię makaron z surowej cukinii, ale można ją też lekko ugotować na parze, zblanszować we wrzątku lub podsmażyć na odrobinie tłuszczu odparowując wodę.

Spaghetti z cukinii polać gotowym sosem.

Opcjonalnie danie można posypać serem, dodać listki bazylii, pomidorki koktajlowe itp.

Smacznego! 🙂

Kalorie i wartości odżywcze – cukinia

SkładnikZawartość w 100 [g]
Kalorie (wartość energetyczna)17 kcal / 70 kJ
Białko1,21 g
Tłuszcz ogółem0,32 g
Kwasy tłuszczowe nasycone0,084 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone0,011 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone0,091 g
Kwasy tłuszczowe omega-30,061 g
Kwasy tłuszczowe omega-60,030 g
Węglowodany3,11 g
Błonnik pokarmowy1,0 g
Witamina A200 I.U.
Witamina D0 I.U.
Witamina E0,12 mg
Witamina K4,3 µg
Witamina C17,9 mg
Witamina B10,045 mg
Witamina B20,094 mg
Witamina B3 (PP)0,451 mg
Witamina B60,163 mg
Kwas foliowy24 µg
Witamina B120 µg
Kwas pantotenowy0,204 mg
Wapń16 mg
Żelazo0,37 mg
Magnez18 mg
Fosfor38 mg
Potas261 mg
Sód8 mg
Cynk0,32mg
Miedź0,05 mg
Mangan0,18 mg
Selen0 µg
Fluor0,2 µg
Cholesterol0 mg
Fitosterole~

4 komentarze

Michał

Hej, wygląda bardzo apetycznie 🙂
Mam pytanie. Gdzie kupujesz mięso mielone? W zwykłym sklepie jak na przykład Biedronka, Piotr i Paweł czy w jakimś innym miejscu? Boję się, że mogą być tam niemiłe dodatki.

Odpowiedz
Marcel Tomasz

Zwykle zamiennikom „zwykłych” artykułów spożywczych brakuje tego czegoś. Ale nie w tym przepisie. Spaghetti z jajem, super.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *