MAKARON SPAGHETTI Z CUKINII Z SOSEM BOLOGNESE (keto, paleo, LCHF, optymalne, niskowęglowodanowe)

Cukinia to cudowne warzywo mające znikomą ilość kalorii i setki zastosowań. Jako, że sezon w pełni to wykorzystuję ją w kuchni na maksa 😉  Dzisiaj prezentuję Wam przepis na przepyszny cukiniowy makaron, który jest świetną alternatywą dla osób dbających o linię oraz zdrowie. Cukinia jest idealnym warzywem na LCHF z racji małej ilości węglowodanów (3,11g/100g). Ponadto stanowi źródło witamin: C, PP, B1, B2 oraz beta-karotenu.

Długo zastanawiałam się nad zakupem spiralizera, ale ostatecznie z racji braku miejsca na kolejny sprzęt AGD oraz z oszczędności wybrałam ręczną temperówkę do warzyw, którą przechowuję po prostu w szufladzie 😉

13932759_1046067135446621_4750188952364795517_n (2)

Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego z tłuszczem
  • przecier pomidorowy 100% (np. Podravka) lub pomidory bez skórki
  • 3 ząbki czosnku
  • tłuszcz do smażenia
  • sól i pieprz do smaku
  • suszona bazylia, oregano i zioła prowansalskie
  • 100g startego sera żółtego lub mozzarella – do posypania opcjonalnie
  • 2 średnie cukinie z miękką skórką

Cukinię umyć, o suszyć a następnie przy pomocy temperówki spiralnej albo obieraczki julienne przygotować spaghetti. Jeśli nie macie takiej obieraczki/temperówki lub spiralizera cukinię można pokroić najpierw wzdłuż w plastry, a później w cienkie paseczki.

Osobiście lubię makaron z surowej cukinii, ale można ją też lekko ugotować na parze, zblanszować we wrzątku lub podsmażyć na odrobinie tłuszczu odparowując wodę.

Spaghetti z cukinii polać gotowym sosem.

Opcjonalnie danie można posypać serem, dodać listki bazylii, pomidorki koktajlowe itp.

Smacznego! 🙂

Kalorie i wartości odżywcze – cukinia

Składnik Zawartość w 100 [g]
Kalorie (wartość energetyczna) 17 kcal / 70 kJ
Białko 1,21 g
Tłuszcz ogółem 0,32 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,084 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 0,011 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 0,091 g
Kwasy tłuszczowe omega-3 0,061 g
Kwasy tłuszczowe omega-6 0,030 g
Węglowodany 3,11 g
Błonnik pokarmowy 1,0 g
Witamina A 200 I.U.
Witamina D 0 I.U.
Witamina E 0,12 mg
Witamina K 4,3 µg
Witamina C 17,9 mg
Witamina B1 0,045 mg
Witamina B2 0,094 mg
Witamina B3 (PP) 0,451 mg
Witamina B6 0,163 mg
Kwas foliowy 24 µg
Witamina B12 0 µg
Kwas pantotenowy 0,204 mg
Wapń 16 mg
Żelazo 0,37 mg
Magnez 18 mg
Fosfor 38 mg
Potas 261 mg
Sód 8 mg
Cynk 0,32mg
Miedź 0,05 mg
Mangan 0,18 mg
Selen 0 µg
Fluor 0,2 µg
Cholesterol 0 mg
Fitosterole ~

4 komentarze

Michał

Hej, wygląda bardzo apetycznie 🙂
Mam pytanie. Gdzie kupujesz mięso mielone? W zwykłym sklepie jak na przykład Biedronka, Piotr i Paweł czy w jakimś innym miejscu? Boję się, że mogą być tam niemiłe dodatki.

Odpowiedz
Marcel Tomasz

Zwykle zamiennikom „zwykłych” artykułów spożywczych brakuje tego czegoś. Ale nie w tym przepisie. Spaghetti z jajem, super.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *