ŁOSOŚ POD ZIOŁOWO-POROWĄ PIERZYNKĄ (keto, LCHF, paleo, bez gltuenu i laktozy)

Łosoś pod ziołowo-porową pierzynką to jeden z ulubionych sposobów na przyrządzenie tej ryby, ponieważ jest soczysta, delikatna i bardzo aromatyczna. Kiedyś trafiłam na podobny przepis ale z użyciem folii aluminiowej a że unikam takowej więc zaczęłam go przygotowywać w naczyniu żaroodpornym. Można też oczywiście zrobić zawiniątka z papieru do pieczenia ale to już więcej zabawy a ja lubię szybkie i proste do przygotowania posiłki.

łosoś pod ziołowo-porową pierzynką

Składniki dla 3-4 osób – łosoś pod ziołowo-porową pierzynką:

  • 500 g fileta z łososia (patrz na pochodzenie i skład! Polecam atlantyckie z dopiskiem BIO)
  • 200 g białej i jasnozielonej części pora
  • 15 g (ok 3 łyżeczek) drobno posiekanych ulubionych świeżych ziół np. natki pietruszki, koperku, szczypiorku itp.)
  • 10 ml (ok 2 łyżeczek) soku z cytryny
  • 60 g masła klarowanego lub smalcu
  • sól himalajska lub kłodawska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • opcjonalnie 1 cytryna pokrojona w plasterki lub ćwiartki do podania
  • opcjonalnie w wersji z laktozą śmietana 30%
łosoś pod ziołowo-porową pierzynką produkty

Pora umyć, osuszyć i odciąć ciemnozielone grube części. Białe oraz jasnozielone zostawić i pokroić drobno.

Na rozgrzanym w garnuszku tłuszczu na malutkim ogniu dusić pod przykryciem pora, pilnując by się nie przypalił.

Pod koniec duszenia gdy por będzie już miękki dodać świeżo posiekane ulubione zioła, sól i pieprz.

Łososia pokroić na potrzebną ilość porcji. Każdy kawałek skropić sokiem z cytryny a następnie posypać solą i pieprzem.

Naczynie żaroodporne wysmarować tłuszczem a następnie ułożyć w nim łososia.

Na każdym kawałku ryby wyłożyć podduszone warzywa i zioła z tłuszczem.

W wersji z laktozą na duszonych porach wyłożyć łyżkę śmietany i posypać pozostałymi świeżymi ziołami.

łosoś pod ziołowo-porową pierzynką naczynie

Tak przygotowany łosoś pod ziołowo-porową pierzynką wędruje do piekarnika. Rybę należy piec pod przykryciem w temperaturze 200° C przez ok 20-25 minut, obserwując by warzywa nie przypiekły się za bardzo.

Łosoś pod ziołowo-porową pierzynką doskonale komponuje się z różnego rodzaju warzywami świeżymi jak i duszonymi.

Smacznego!

BTW całości bez śmietany: 785 g, 1733 kcal, B 124 g, T 126 g, W 26 g. W 100 g: 221 kcal, B 16 g, T 16 g, W 3 g.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *