LEKKA SAŁATKA Z SELEREM NACIOWYM, KURCZAKIEM I JAJKIEM (redukcja, keto, LCHF, paleo, optymalna, bez glutenu i laktozy)

Sałatka z selerem naciowym, kurczakiem i jajkiem to pomysł na lekki i sycący posiłek dla osób na redukcji, ale nie tylko bo w zależności od założonego makro można wzbogacić ją o tłustsze dodatki w postaci jajek, majonezu, dipów, orzechów, ziaren, awokado czy po prostu oleju lub oliwy. Sałatka smakuje znakomicie w każdym wydaniu więc polecam gorąco 🙂 Świetnie sprawdzi się na co dzień, jak i od święta bądź w sezonie grillowym.

Sałatka z selerem naciowym, kurczakiem i jajkiem

LEKKA SAŁATKA Z SELEREM NACIOWYM, KURCZAKIEM I JAJKIEM

Składniki dla wersji na redukcji:

Łodygi selera naciowego umyć, oczyścić i obrać z niejadalnych części (listki) a następnie pokroić na mniejsze kawałki.

Pierś z kurczaka umyć, osuszyć, wyczyścić z kości, żyłek i błonek anastępnie pokroić w kostkę.Oprószyć przyprawami i podsmażyć na odrobinie tłuszczu lub na patelni beztłuszczowej.

Paprykę umyć, wysuszyć, wydrążyć z pestek i pokroić w kostkę.

Jajka ugotować na twardo, obrać i pokroić w kostkę lub ćwiartki.

Olej MCT lub inny tłuszcz wymieszać z musztardą/majonezem/śmietaną – w zależności od docelowego makro, ewentualnych nietolerancji pokarmowych oraz preferencji smakowych.

Wszystkie składniki wymieszać polewając przygotowanym sosem lub czystym tłuszczem i doprawić do smaku.

Smacznego!

BTW całości w wersji na redukcji z olejem MCT: 1185 g, 1424 kcal, B 126 g, T 96 g (w tym 60 g MCT), W 9 g. W 100 g: 120 kcal, B 11 g, T 8 g ( w tym 5 g MCT), W 1 g.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *